Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Královna Alžběta podezřívala policisty, že jí v paláci ujídají oříšky

  22:35aktualizováno  22:35
Britskou královnu Alžbětu II. podle dokumentů předčítaných u soudu s novináři bulvárního plátku News of the World rozčarovalo nápadné mizení oříšků v Buckinghamském paláci. Z jejich ujídání přitom vinila policisty, kteří zajišťují ochranu královského sídla. Hladinu oříšků v miskách prý dokonce sama kontrolovala.

Britská královna Alžběta II. | foto: AP

Vyplývá to z e-mailové korespondence editorů dnes už bývalého listu News of the World, která je měla před soudem usvědčit z nezákonných odposlechů. O úsměvné historce si několik mailů vyměnili Clive Goodman a Andy Coulson. Goodman svému kolegovi mimo jiné napsal, že "královna byla naštvaná, jak oříšky neúměrně mizí, a chtěla nápravu", píše server theguardian.com

Nevysvětlitelné ubývání oříšků, které byly umístěny v miskách po celém Buckinghamské paláci před konáním svatby prince Charlese a Camilly Parker-Bowlesové v roce 2005, Alžbětě nedalo spát a rozhodla se proto zjednat nápravu po svém. Do misek údajně kreslila malé čárky, aby poznala rychlost mizení oříšků. Trpělivým sbíráním dat pak chtěla usvědčit policisty, kteří chrání královské sídlo.

Při předčítání inkriminované historky před soudem se síní nesl smích. Později však zaznělo, že obvinění policistů z pojídání oříšku je neprokazatelné. Obsáhlé materiály z korespondence obou editorů pak nekončí jen u "oříškové" historky královny Alžběty. Mimo jiné se v nich objevuje i zmínka o tom, že princ Harry podváděl při psaní školní eseje, uvádí server BBC.

Goodman pak v korespondenci také obvinil zástupce šéfredaktora Paula Nicholase, který údajně zpochybňoval placení jeho zdrojů, jenž mu měly dodávat peprné historky přímo z královského paláce.

Goodman spolu s Coulsonem čelí obvinění z odposlouchávání. To bylo v listu News of the World údajně běžnou praxí a týkalo se tisíců lidí. Skandál se táhl několik let a s plnou silou propukl počátkem července roku 2011, kdy se ukázalo, že list nechal v roce 2002 odposlouchávat hlasovou schránku unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové (vše o skandálu s odposlechy najdete zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Polonahý prezident Vladimir Putin se na dovolené chlubí jedním ze svých úlovků...
Buď jak Putin, ukaž hruď. Lidé na fotkách napodobují ruského prezidenta

Tisíce lidí se rozhodly vzdát poctu ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi a vyfotit se bez trička. Reagují tak na nejnovější zveřejněné fotografie Putina z...  celý článek

Jednotky Duvdevanu při zatýkání v izraelském Bejr El. (7. října 2015)
Češi cvičili v Izraeli s elitní jednotkou určenou ke krocení Palestinců

V Izraeli tento týden skončilo čtrnáctidenní cvičení speciálních sil izraelské a české armády. Podle listu The Jerusalem Post se konalo na základně Ceelim v...  celý článek

Vzácný povětrnostní úkaz u pobřežního města Dalian v Číně
VIDEO: U Port Arthuru natočili vodní smršť, na moři tančila dvacet minut

Obyvatelé čínského města Ta-lien se v pátek brzy ráno mohli potěšit pohledem na vodní smršť. Pozoruhodný vodní jev vydržel nad mořem dlouhých dvacet minut a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.