Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kauza úniku ze spisů: soud zamítl stížnost na vazbu, obvinění jsou už venku

  10:26aktualizováno  10:26
Krajský soud v Brně zamítl stížnost na vazbu u tří obviněných v kauze úniku informací z policejních spisů. Informovala o tom mluvčí soudu Eva Sigmundová. Se stížností neuspěli Václav Kvíčala, Ivo Sloup a Alexandr Jedlička. Všichni tři muži jsou ale už propuštění z vazby.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

ČTK to potvrdil státní zástupce Petr Šereda. Podle něj pominuly důvody vazby. Patří mezi ně například možné ovlivňování svědků nebo útěk. V kauze je obviněno 18 lidí.

Z osmi lidí, které Městský soud poslal do vazby, podalo sedm stížnost proti tomuto rozhodnutí. Krajský soud rozhodl o všech sedmi stížnostech, v úterý informoval ale jen o třech konkrétních rozhodnutích na základě doručení usnesení. „U zbylých obviněných je zásilka doručena v P. O. Boxu a fikce doručení uplyne 31. července,“ uvedla Sigmundová.

Podle ní sice soud stížnosti proti vazbě zamítl, ale aktuální situace může být jiná. „Policejní orgány mohly rozhodnout, že vazební důvody již netrvají,“ objasnila Sigmundová. Přesně taková situace u Kvíčaly, Sloupa a Jedličky nastala, takže už jsou z vazby venku. Šereda už dříve uvedl, že propustil tři obviněné kvůli tomu, že už se uskutečnily výslechy svědků, u kterých hrozilo nebezpečí z možného ovlivnění.

V kauze úniku informací kolem exdetektiva ÚOOZ čelí obvinění 18 lidí

Podle informací ČTK je z vazby propuštěný i čtvrtý z obviněných, kterým by měl být podnikatel Samán Talabání. Šereda to ale zatím nechtěl komentovat. Po dalších výsleších svědků lze tedy očekávat propuštění dalších obviněných.

Do vazby kromě advokátního koncipienta Kvíčaly a bývalých policistů Sloupa a Jedličky soud poslal i bývalého policistu Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Michala Ratajského, bývalého policistu Jakuba Patloku a podnikatele Radka Morice a Samána Talabáního. Kdo je osmým člověkem, není zřejmé.

Mezi stíhanými v kauze je také šéf skupiny Kajot (nyní Net and games) Radim Jüttner, někdejší důstojník Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) Miroslav Palán a brněnský podnikatel David Rusňák.

Právě stíhání posledního jmenovaného, který je majoritním vlastníkem skupiny DRFG, vyvolalo reakce i na politické scéně. Rusňák byl členem a sponzorem ANO a je také zetěm Aleny Schillerové, náměstkyně exministra financí Andreje Babiše (ANO). Jeho manželka Petra Rusňáková je radní Brna a kvůli kauze odstoupila z kandidátní listiny jihomoravského ANO pro podzimní sněmovní volby. Rusňák členství v hnutí ukončil (psali jsme zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.