Jaroslav Tvrdík může o svém manažerském neúspěchu jen spekulovat

Jaroslav Tvrdík může o svém manažerském neúspěchu jen spekulovat | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Krach ČSSD možná způsobily televizní duely, přemítá manažer Tvrdík

  • 791
Tři dny po své volební pohromě si ČSSD pořád neumí vysvětlit, kde se stala chyba. S novou teorií teď přišel šéf kampaně oranžových Jaroslav Tvrdík, který nese za neúspěch velký díl odpovědnosti. Na vině podle něj mohou být nezvládnuté debaty v médiích.

"Není vyloučené, že předvolební průzkumy byly v pořádku. Je možné, že televizní a rozhlasové duely Paroubek – Nečas v posledním týdnu rozhodly, že jsou oba lídři lidem nesympatičtí a že chtějí nové tváře. Možná Nečasův útok na Jiřího o drahém obleku a hotelu Kempinski a Jiřího odpověď o lovci sekretářek vedla k tomu, že si ti lidé uvědomili, že tyto politiky nechtějí,“ přemýšlí Tvrdík (o vyhrocené debatě Nečase s Paroubkem čtěte zde).

Dodává však, že si o příčinách neúspěchu nechal zpracovat analýzu u amerických poradců z firmy PSB.

Podle kuloárních informací přitom měla ČSSD už nejméně týden před volbami v ruce průzkum, který předpovídal katastrofu. "To není pravda, průzkumy nám do poslední chvíle ukazovaly, že vyhrajeme s daleko více procenty,“ říká šéf kampaně (o konci Paroubka více zde).

Tvrdík: Práci zatím mám

Tvrdík, který byl roky klíčovým Paroubkovým stratégem, říká, že teď zatím vůbec neví, co s ním bude.

"Do konce týdne ještě mám co dělat, vedení strany bude jednat o kampani před říjnovými komunálními volbami. Pak uvidím. Je brzy na to, abych vám řekl nějaké rozhodnutí,“ říká Tvrdík s tím, že dostal nabídku dělat dál volebního manažera.

"Odmítl jsem nabídku být dál volební manažer. Dám pauzu. I ve vztahu k médiím," napsal v SMS zprávě Tvrdík.

Před letošními volbami rozjel Tvrdík nejdražší předvolební kampaň v historii. A to nejen své strany. Dokonce se spekuluje o tom, že teď ČSSD stojí před finančním krachem. Kampaň stála několik stovek milionů, což se straně na státním příspěvku za volby jen tak nevrátí.

"Nečeká nás insolvence. O tom nelze hovořit, na to jsme stranou poměrně dobře finančně situovanou z krajských a senátních voleb a máme ještě nějaký historický majetek,“ odmítá černé myšlenky Tvrdík.

Co bude s Dimunem?

Druhým člověkem, který nese za neúspěch velkou odpovědnost, je šéf marketingu ČSSD Petr Dimun. Mladý muž šéfa "hecoval“ k mnoha tvrdým prohlášením a útokům, jež v očích veřejnosti potvrdily obraz Paroubka jako papaláše z komunistických dob. I pod Dimunem se teď kymácí židle.

"Dnes nejde o mé místo, ale o místa těch, kterým bude hrozit výpověď bez udání důvodu, či o jejich práva jako zaměstnanců,“ zůstává u levicové rétoriky Dimun, který do ČSSD před lety přeběhl z pravicové Unie svobody.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue