Požár, který v únoru vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil...

Požár, který v únoru vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil železniční stanici Bohumín. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Požár vyřadil z provozu stanici Bohumín, důležitá mezinárodní trať stojí

  • 71
Požár, který ve středu pozdě večer vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil železniční uzel Bohumín. Provoz ve stanici a na přilehlých úsecích přerušily nefunkční výhybky. České dráhy zajistily náhradní autobusovou dopravu na trase Dětmarovice - Ostrava, hlavní nádraží.

Provoz byl přerušen ve středu kolem jednadvacáté hodiny, kouř v technické místnosti železničního stavědla způsobil zastavení vlakové dopravy. V klíčovém železničním uzlu tak nefungují výhybky nebo třeba zabezpečení přejezdů.

Na místě zasahovalo šest jednotek hasičů. Na třech místech hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení pro železniční dopravu. „Předběžně odhadovaná škoda se vyšplhala na 100 milionů korun. Nikdo nebyl zraněn,“ řekl iDNES.cz mluvčí severomoravských hasičů Petr Kůdela.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský uvedl, že se škoda může vyšplhat až na 200 milionů korun. Výši škod podle něj ovlivní to, v jakém stavu je technické zařízení, které je nyní pod zemí.

Hasiči postupně zjistili, že hořelo na třech místech mimo nádraží - v objektu hlavního stavědla, ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, a ve venkovním prostoru chráničky elektrorozvodů.

Na hlavním stavědle hořelo v místnosti s rozvaděči, ve velké opravárenské hale rozvody kabeláže ve výšce 10 metrů. Hasiči používali při likvidaci požáru sněhové a práškové hasicí přístroje a vnitřní prostory odvětrávali pomocí přetlakových ventilátorů. Oheň se podařilo dostat pod kontrolu během několika minut.

Vlaky nahradily autobusy

Nádražím, které je frekventovaným železničním uzlem, nyní neprojíždějí vlaky, nahradily je autobusy. Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové se to s největší pravděpodobností do pátečního rána nezmění.

„Na obnově pracujeme. V tuto chvíli ale počítáme s tím, že ještě zítra (v pátek) ráno pojedou náhradní autobusy,“ řekla Šubová. Uvedla, že situaci komplikují výpadky elektrického proudu v depech.

Omezeny byly spoje na trati do Polska, směrem na Slovensko i do Ostravy. Podle webu dopravce má být provoz na trati omezen do noci z pondělí na úterý (aktuální informace zde).

Rychlíky přijíždějící od Prahy a od Brna podle webu Českých drah skončily na ostravském hlavním nádraží, odkud jezdily do Bohumína náhradní autobusy. Po silnici jeli mezi polskou příhraniční stanicí Chalupki a nádražím Ostrava-Svinov také cestující z vlaku EuroCity od Varšavy. Náhradní autobusy jezdí také mezi Bohumínem a Dětmarovicemi.

Podle posledních informací se před sedmou hodinou podařilo pracovníkům SŽDC uzamknout výhybky v Bohumíně ve směru do Polska a další vlaky ve směru do Varšavy mohou v omezené míře stanicí projet. Podle tiskového oddělení drah půjde hlavně o vlaky kategorie EC.

Problémy má také Leo Express

Komplikace požár způsobil také dopravní společnosti Leo Express. Její vlaky nyní jezdí přes Havířov a Český Těšín. Lidé, kteří zůstali mezi Bohumínem a Ostravou, sváží taxíky do Ostravy.

„K požáru došlo pozdě večer, když na trati zrovna jel náš vlak z Prahy do Spišské Nové Vsi na Slovensko. Musel tak jet objížďkou, nebyl vedený přes stanici v Bohumíně a nabral tak přibližně patnáctiminutové zpoždění,“ řekla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová.

„Nemám zatím od dopravce žádné informace, jak nás tato událost poznamená v nejbližší době, ale pokud vím, tak první i druhé nástupiště jsou už zprovozněné a může se tam zastavovat,“ dodala.

Společnost RegioJet naopak noční požár v Bohumíně nepoznamenal. Soupravy tohoto soukromého dopravce totiž přes tamní vlakové nádraží nejezdí.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

, ,

Video