Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Reklama na prací prášek rozčílila Američany. Vyperou v ní černocha

  10:05aktualizováno  10:05
Přímo transoceánské spory vyvolala čínská reklama, ve které se černoch po vyprání změní ve vymydleného Asiata. Výrobce prášku se nyní brání nařčením z rasismu tvrzením, že zahraniční média jsou přecitlivělá. Pobouření vyvolala reklama na amerických serverech.

„Nechtěli jsme nic jiného, než podpořit náš výrobek. Cizí média jsou možná příliš nedůtklivá,“ uvedl mluvčí podniku Shanghai Leishang v listu Global Times.

Reklama na nový prací prášek ukazuje mladého černocha se šmouhami a skvrnami od barev na tváři i na tričku. Jeho čínská přítelkyně mu svůdně vloží tabletu do úst a pak jej po hlavě vhodí do pračky, z níž po pracím cyklu vyleze Číňan v bělostné košili, a to k bezbřehému nadšení mladé hospodyňky.

Reklama se na čínském internetu stala velice populární a začala se lavinovitě šířit, vyvolala pobouření na amerických serverech, upozorňujících na předsudky a nevkusnou diskriminaci černochů v Číně. Sporů si povšimla i významná média. Podle Global Times je ale čínská reklama plagiátem italského vzoru.

Podívejte se italskou reklamu:

Původní italská reklama je podle serveru shanghaiist.com již devět let stará a její vyznění je trochu jiné. Mladá žena v ní hodí do pračky bílého hubeného muže, který se po přidání prášku na barevné prádlo změní v urostlého černocha. Vše doprovází slogan o tom, že „barevné je lepší“.

Ačkoliv současná čínská reklama v zemi svého vzniku po svém rozběhnutí na počátku roku nevyvolala žádné kontroverze, nyní i někteří čínští uživatelé sociální sítě Weibo vyjadřují „rozpaky“, poznamenala agentura AFP.

Připomněla, že Čína tradičně dává přednost mužům a ženám bílé pleti, odpovídající zažitým představám krásy. K odmítání černochů přispívá i nedostatek etnické rozmanitosti v médiích, přestože rostoucí obchod s Afrikou vedl k většímu počtu Afričanů v samé Číně.

Autoři: ,


Témata: Rasismus




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.