Město ale soudí, že přestupků ubývá. "Až do loňského roku zde nepůsobila v takovém rozsahu žádná kontrolní skupina, takže trendy budeme moci sledovat až letos. Mám ale pocit, že přestupků je míň. Hodně pomohlo i zpřehlednění taxikářské skupiny tím, že vznikly radiodispečinky," řekl ředitel magistrátu Zdeněk Zajíček.
Podle něj by ale ještě více pomohly legislativní úpravy, které by umožnily více postihovat taxikáře. "Pokud někdo pouze předraží jízdné, můžeme mu udělit pokutu pouze v takové výši, o kolik předražil jízdu. Teprve při proviněních vůči živnostenskému zákonu můžeme udělit pokuty vyšší," dodal.
Primátorův náměstek pro dopravu Martin Hejl uvedl, že se v poslední době značně zlepšila spolupráce městských úředníků s ministerstvem dopravy. "Magistrát dával dříve poměrně vysoké pokuty, ale ministerstvo jako odvolací orgán pokuty často výrazně snižovalo. Tato doba ale už je za námi," uvedl Hejl.
Jiří Kvasnička, šéf radiodispečinku AAA, pro který jezdí 750 taxikářů, ovšem soudí, že magistrátní úředníci kontroly neprovádějí pořádně a především podnikají jen velmi malé množství kontrolních jízd, které by mohly odhalit například předražování jízdného.
"Kontroly navíc dělá jenom úzká skupinka lidí, kterou už taxikáři znají. Nemá smysl se při kontrolách zaměřovat na stav lékárniček," míní Kvasnička podle kterého mají úředníci dostatečné pravomoci k tomu, aby mohli udělit citelné pokuty. "Využívají jen toho, co je pro ně jednoduché a složitější případy, kdy by mohli uložit až půlmilionové pokuty, nechají být. Vypadá to, že radnice nechce využívat možnosti, které má," dodal Kvasnička.