"Turnikety nám pomohly odhalit desítky případů, kdy jedou dospělí lyžaři na dětské skipasy. Přišli jsme také asi na desítku případů půjčování sezonních jízdenek," zhodnotila nový systém vedoucí pokladen společnosti Spartak Rokytnice Renata Žalská.
Systém se podle ní osvědčil. "Dřív lidé přeprodávali skipasy přímo před pokladnami a ještě měli tu drzost si říct o drobné. To už se neděje," uvedla Žalská.
Řada lyžařů i provozovatelů chat ale nové turnikety kritizuje. "Známí mi napsali že nepřijedou, o novince viděli reportáž. Systém, že by si nemohli rodiče půjčovat skipas, se jim nelíbil," postěžoval si na sjezdovce v Rokytnici lyžař Jiří Bayer.
"Vše, co je proti lidem, je pro podnikání jednoznačně špatně," soudí Martin Poledna, majitel chat v Janských Lázních a ve Špindlerově Mlýně. "Jako nesmysl vidím i placení za parkoviště. To lidi odradí," doplnil.
Podle některých ohlasů systém odrazuje především rodiny s dětmi. Rokytnický areál však na ně pamatuje. "Rodinám s dětmi jsme vyšli vstříc a zavedli jízdenku Rodina. Když na pokladně oznámí, že mají dítě a prokážou to, platí jízdenka pro dvě osoby. A může to být třeba tatínek a babička," připomněla Renata Žalská.
Novou technologii mají kromě Rokytnice také krkonošská střediska Skiresort Černá hora-Pec, Janské Lázně, Černý Důl a Velká Úpa.