Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Konce polské dálnice se minuly o pět kilometrů

  16:18aktualizováno  16:18
Pořádný oříšek k rozlousknutí leží před polským Generálním ředitelstvím krajských silnic a dálnic. Do plánů expresní silnice S8, která měla spojit západ a východ země, se totiž vloudila chyba. Kvůli ní se úsek z Vratislavi míjí na hranici vojvodství s úsekem z Lodže o 5,5 kilometru.
Podle původních plánů měla dálnice propojit východ se západem v roce 2013. Ilustrační foto

Podle původních plánů měla dálnice propojit východ se západem v roce 2013. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz


Za fiasko, které počátkem roku odhalil list Gazeta Wyborcza, může zřejmě právě Generální ředitelství krajských silnic a dálnic (GDDKiA). To totiž projekt zadalo dvěma různým kancelářím.

Nejprve se plánování ujalo studio v Poznani, ale o dva roky později ho převzala kancelář v Krakově. Projektanti se nedokázali domluvit a na skandál bylo zaděláno.

GDDKiA mělo svým způsobem štěstí v neštěstí, že se na problém přišlo už nyní. Stavaři totiž zatím dokončili jen krátký úsek dálnice. Letos se ale měly stavební práce rozběhnout naplno.

Úřad už začal pracovat na nápravě. Jako nejjednodušší řešení vidí "drobnou" změnu úseku vedoucího z Lodžského vojvodství. "Ve Velkopolském vojvodství už jsou dokončené náspy, ale v Lodžském vojvodství jsou zatím pouze zapsány do katastrální mapy," vysvětlil Gazetě mluvčí Andrzej Maciejewski.

Obce proti změně projektu protestují
Proti podobnému řešení ale ostře protestují obyvatelé městečka Wieruszow. "Původně se nám měla dálnice úplně vyhnout, ale teď by měla být pouhých 350 metrů od domů. S tím zásadně nesouhlasíme," říká jeho starostka Iwona Szkopinská.

"Zkratka" by podle ní narušila záměry městečka. "Měli jsme už naplánováno, že díky tak významné silnici přitáhneme investory. Teď by ale měla vést jinudy a z Generálního ředitelství jsme slyšeli pouhé ´promiňte´," rozčiluje se.

Proti změně projektu se bouří i další místní samosprávy, které odmítají přepracování léta chystaných plánů. Zástupci okresu i obcí se už proto sešli s vedením GDDKiA. Společnou řeč ale nenašli. Správa polských silnic proto vyzvala místní úřady, aby se domluvily mezi sebou. Čas mají do 15. ledna.

Polští řidiči navzdory peripetiím stále doufají, že se podaří stihnout plánované dokončení stavby. Dálnice by měla západ a východ země spojit v roce 2013.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Neznámý pachatel s nožem zaútočil Mnichově, několik lidí zranil (21.10.2017)
Psychicky narušený Němec v Mnichově zaútočil nožem na lidi, osm jich zranil

Třiatřicetiletý Němec v sobotu ráno zaútočil v Mnichově nožem na lidi, osm jich zranil. Policie ho kolem poledne dopadla. Šlo o obyvatele bavorské metropole,...  celý článek

V Barceloně demonstrovalo na 450 tisíc lidí za nezávislost Katalánska...
V Barceloně demonstrovalo půl milionu lidí za nezávislost Katalánska

V Barceloně demonstrovalo 450 tisíc lidí za nezávislost Katalánska a proti vazbě separatistických předáků. Uvedla to katalánská policie. Rozhodnutí španělského...  celý článek

Cvičení kybernetické bezpečnosti Locked Shields 2017 v Estonsku
NATO čelí stovkám kyberútoků měsíčně, vylepšuje obranu a hledá zbraně

Dosavadní taktická výhoda na bojišti umožněná technologickou vyspělostí NATO by mohla být vážně ohrožena, pokud spojenci nebudou schopni stoprocentně čelit...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.