Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Komise chce omezit rychlost nákladních vozů a autobusů

  16:16aktualizováno  16:16
Praha - Evropská komise dnes schválila návrh směrnice, jejíž cílem je účinně omezit rychlost nákladních automobilů a autobusů na silnicích v zemích Evropské unie. Komise navrhuje, aby bylo povinností majitelů všech druhů nákladních aut nad 3,5 tuny a všech autobusů a mikrobusů nainstalovat do vozidel omezovače rychlosti. Ty umožní autobusům vyvinout maximální rychlost 100 km/h a nákladním automobilům jen 90 km/h.

Hlavním cílem tohoto opatření je snížit počet vážných dopravních nehod, ke kterým dochází při střetu s těžkými vozidly.

V Evropské unii platí již od roku 1992 směrnice, která nařizuje nákladním automobilům nad 12 tun a autobusům nad 10 tun používat omezovače rychlosti. Evropská komise vyhodnotila toto opatření a došla k závěru, že používání omezovačů rychlosti může být jeden z faktorů, který snižuje riziko vážných dopravních nehod. Proto hodlá tato opatření zavést i pro všechna ostatní nákladní a přepravní vozidla s výjimkou osobních automobilů.

Komisařka EU Loyola de Palacio, která je zodpovědná za otázky energetiky a dopravy, prohlásila, že vedle snížení rizik dopravních nehod bude mít toto opatření vliv i na snížení spotřeby vozidel a v důsledku toho snížení celkových emisí do ovzduší. „Opatření vytvoří mezi dopravci i celkově klidnější atmosféru, když ti, kteří porušují rychlostní limity na silnicích, již nebudou profitovat z nekalé tržní výhody,“ dodala de Palacio.

Podle odhadů Komise dosáhnou celkové úspory vyplývající z používání omezovačů rychlosti více než tři miliardy eur. Na jedné straně se sice budou muset dopravci z počátku vyrovnat se zvýšenými náklady při zavádění přístrojů, na straně druhé však ušetří na spotřebě, menším opotřebování brzd, pneumatik a především na nákladech spojených se škodami při dopravních nehodách.

Autor:


Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Miroslav Kalousek po jednání s prezidentem Milošem Zemanem.
ZÁPISNÍK: Několik slov chvály

O jednom kolegovi novináři a o nadávání na média. O české otázce a třech divadelních představeních. A také gratulace Miroslavu Kalouskovi, to jsou témata...  celý článek

Sbohem, Kavárno... (Za ilustrační snímek byl zde použit záběr, na němž se 4.
Sbohem! Editor Kavárny on-line Josef Chuchma se loučí

K třicátému červnu 2013 byla uzavřena dosavadní existence Kavárny on-line, která vznikla z mé iniciativy, coby editora "papírové" Kavárny v MF DNES. Chtěl...  celý článek

Titulní strana přílohy MF DNES Kavárna v nové podobě. 7. září 2013.
Příloha MF DNES Kavárna se vrací, vychází ve velkém formátu

Po prázdninové přestávce se vrací tradiční příloha Kavárna do sobotního vydání deníku MF DNES. Příloha zabývající se společností a myšlením vychází nově na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.