Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Komentátor spojil vstřícnost k Číně a financování kampaně. ČSSD zuří

  14:14aktualizováno  14:14
Sociální demokraty rozlítilo, že komentátor veřejnoprávního Českého rozhlasu Petr Nováček ve vysílání České televize spojil náhlou vstřícnost některých vrcholných českých politiků k Číně s financováním politické kampaně, a to jak stranické, tak příští prezidentské.

Návštěva dalajlámy v Česku má nečekaný dozvuk. Komentátor Českého rozhlasu spojil vstřícnost k Číňanům s financováním volební kampaně, jak souboje mezi stranami, tak příští prezidentské | foto:  Dan Materna, MAFRA

„ČSSD zásadně odmítá lživé informace a snahy propojit financování sociální demokracie s čínskými investory,“ uvedla strana v tiskové zprávě podepsané šéfem PR a marketingu Michalem Kačírkem.

Co Nováček ve středu večer v Událostech, komentářích v ČT řekl (už v podvečer mluvil v podobném duchu v diskusním pořadu Českého rozhlasu Plus)?

„Už někdy před mnoha měsíci v souvislosti s chystanou návštěvou čínského prezidenta u nás a s ohlášeným podpisem řady dohod se v takzvaných politických kuloárech hovořilo o tom, že je takový spěch na to, aby čínský prezident přijel a aby ty dohody se podařilo uzavřít, protože pokud se tady uskuteční ty ohlášené velké čínské investice, tak že se sem tam najdou nějaké drobné peníze, který by mohl jedné politické straně pomoci konkurovat hnutí Andreje Babiše,“ řekl Nováček. V ČRo Plus konkrétně zmínil ČSSD.

Křišťálová Lupa 2016

„Také by mohl pomoci příští prezidentské volbě, protože ti, kteří pomáhali před pěti lety, patrně prostřednictvím Lukoilu, už znovu nepomohou,“ řekl v ČT elitní komentátor veřejnoprávního rádia.

Dodal, že neví, co je na tom pravdy, ale byl prý opakovaně ujištěn o tom, že tak to je. „A to že může být také důvod, proč teď byl obrovský zájem na tom nějak tu záležitost, tak jak nastala kolem dalajlámy, urovnat a proč jsme přijali prohlášení, tedy čtyři naši ústavní činitelé,“ uvedl Nováček.

Narážel tím na společné prohlášení prezidenta Miloše Zemana, premiéra Bohuslava Sobotky, šéfa Senátu Milana Štěcha a předsedy Sněmovny Jana Hamáčka. V něm se všichni čtyři společně distancovali od setkání ministra kultury Daniela Hermana s tibetským duchovním vůdcem dalajlámou. (více o prohlášení zde)

„Očekáváme, že média a novináři, kteří tyto dezinformace šířili, svá tvrzení doloží, nebo se veřejně omluví, tedy budou postupovat tak, jak je ve vyspělých demokraciích obvyklé,“ brání se sociální demokracie.

Napadla také Lidové noviny, které o vystoupení Nováčka v ČT informovaly. „Dezinformace šíří média, která jsou ve vlastnictví předsedy hnutí ANO Andreje Babiše a jejichž cílem je trvalé poškozování a dehonestování politických soupeřů ANO,“ napsala do prohlášení ČSSD.

Český rozhlas dává od prohlášení svého komentátora v ČT ruce pryč. „Šlo o vystoupení komentátora pro jiné médium. Blíže se proto k němu vyjadřovat nebudeme. Nevím zatím o žádné stížnosti, kterou by ČRo obdržel v souvislosti s vystoupením komentátora Petra Nováčka v ČT,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí ČRo Jiří Hošna.

Premiér odmítl, že by se sešel s čínskou velvyslankyní:





 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vyhlášený havlíčkobrodský klub Vagon musel před dvanácti lety ustoupit nově...
Ve Vagonu začala sláva mnoha kapel. Dnes na místě klubu jezdí autobusy

Před dvanácti lety musel ustoupit novému autobusovému nádraží kultovní havlíčkobrodský klub Vagon. Zlatou éru zažil v letech 1999 až 2005. Začínala tam celá...  celý článek

Aktuálně zateplovaný dům v Okružní ulici ve Žďáře nad Sázavou o labutě nepřišel.
Labutě na domě v sídlišti Stalingrad zůstanou, jinde je skryl polystyren

Nejstarší sídliště ve Žďáře nad Sázavou, kterému i přes pokusy o přejmenování nikdo neřekne jinak než Stalingrad, v minulosti kvůli zateplování přišlo o kus...  celý článek

Bývalý ředitel Národní galerie Milan Knížák (vlevo) a výtvarník David Černý
Trest za „kriploidního ču...a“ platí, Ústavní soud Černého stížnost odmítl

Ústavní soud odmítl stížnost výtvarníka Davida Černého proti rozsudku, podle kterého má zaplatit bývalému řediteli Národní galerie Milanu Knížákovi 100 000...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.