Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: 80 dní, které zmasakrovaly pověst Radka Johna

  9:46aktualizováno  9:46
Přesně osmdesát dní trvalo, než se muž s pověstí drsného novináře, toho času politicky angažovaného v novém projektu, stal jedním z papalášů, jimž se dříve vysmíval. Jeho metamorfóza započala v úterý 13. července, kdy nastoupil jako ministr vnitra, a završena byla minulý čtvrtek.

Radek John přišel o zbytky kreditu zaníceného reportéra a stal se klasickým šiřitelem politických báchorek o účelové kampani. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Ten den byl John, lídr Věcí veřejných, konfrontován se zjištěním MF DNES ohledně někdejšího špiclování politiků detektivní agenturou ABL, v té době vlastněnou a řízenou dnešním Johnovým spolustraníkem Vítem Bártou.

John během konfrontace, která se odehrála při rozhovoru ve studiu televize Z1, přišel o zbytky kreditu zaníceného reportéra a stal se klasickým šiřitelem politických báchorek o účelové kampani.

"Jsem ministr vnitra, tak vím, že je vypsaná odměna 50 milionů korun za kompromitující materiály na Víta Bártu," zněla jedna z jeho odpovědí, která nejspíš měla v divácích vyvolat pocit, že vše, co se nyní probírá v médiích, není nic jiného než sprostá lež.

Jak na to jako ministr vnitra přišel, kdo komu měl těch 50 milionů vyplatit a za co přesně, to v televizi nerozváděl. Ale jako důkaz toho, že Radek John právě doplul k "druhému břehu", to posloužilo dostatečně.

Buďme ale spravedliví. Radek John na demontáži svého kreditu pracuje dlouhodobě a nesouvisí to jen s aktuálním případem šmírování. Tam, kde jeho podřízení i veřejnost chtějí slyšet jasné vize, prozatím padají spíš silácká prohlášení, kterými nejspíš maskuje nejistotu při řízení náročného resortu, na který nebyl vůbec připraven.

Do toho musí snášet intervence stranického kolegy, ministra dopravy a bývalého šéfa detektivů Víta Bárty do resortu vnitra. Historkami o tom, kterak na schůzích vlády mluví k problémům vnitra častěji Bárta než John a že se strategické porady o vnitru konají doma u Bárty v obýváku, se baví už nejen koaliční partneři Věcí veřejných.

Právě v tom je podstata dnešního Johnova úpadku. Stal se Bártovým rukojmím: přijal nabídku na politickou kariéru v Bártou financovaném projektu, přičemž volební úspěch Věcí veřejných je utvrdil v tom, jak jim to báječně klape.

Je Radek John dobrý ministr vnitra?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. října 2010. Anketa je uzavřena.

NE 30288
ANO 3690

Teď se to ale poprvé zadrhlo: najednou má šéf John komentovat minulost Bártových detektivů. A tak z něj v televizi vypadne povinná dávka siláckých prohlášení ("Sledování lidí je odporné a děje se strašně často. Je třeba s tím něco dělat...") proložená loajalitou ke stranickému mecenáši ("Vít Bárta mě ujistil, že ty dokumenty jsou falzum, a já mu věřím.").

Pověst neohroženého reportéra tepajícího společenské zlořády se definitivně rozplynula. Čert mu ji vem, chtělo by se říct. Hledání pravdy se teď pro něj scvrklo na to, co se hodí do krámu Věcem veřejným.

Bohužel, je tu problém: ministr vnitra stojí v čele inspekce, jež aktuálně bude zkoumat, kdo z policistů vynášel šmíráckým detektivům informace z důvěrných databází občanů, například. A Radek John, který se bohužel právě teď jako nestranný pozorovatel nejeví, bude mít možnost hodně věcí ovlivnit...

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman vystoupil na Žofínském fóru (22. června 2017)
Zemanův zdravotní stav je velmi dobrý, trápí ho jen neuropatie, uvedl Hrad

Zdravotní stav prezidenta Miloše Zemana je podle komplexního vyšetření ze závěru července velmi dobrý, uvedla v tiskové zprávě Správa Pražského hradu....  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.