"Lidé, kteří by se neměli ženit... kouřila cigaretu... pan bramborohlavý na dlouhém ostrově... správné věty, jak sbalit ženskou... pojišťovací podvod auto know-how," rolují slovíčka jedno za druhým v angličtině, čínštině, španělštině, švédštině, japonštině, korejštině, francouzštině - kterémkoli z 86 jazyků, ve kterých je Google schopný vyhledávat.
Každá řádka představuje něčí myšlenku, myšlenku nějakého člověka s internetovým připojením. Jenom Google, jeden z mnoha podobných vyhledávačů, zaznamená denně 150 milionů dotazů z více než stovky zemí, které milisekundu za milisekundou ukládá do vlastní databáze.
Každý z těch dotazů může vyprávět svůj příběh a všechny dohromady dokážou říct, na co svět myslí - ovšem v tomhle případě je odpověď hodně jednoduchá: hlavně na sex.
"Člověk se naučí říct 'sex' ve spoustě jazyků, když se chvíli dívá na seznam dotazů," říká Craig Silverstein, šéf technologie společnosti Google.
Ale i jinak svět navzdory své zeměpisné a etnické rozmanitosti většinou myslí na stejné věci - celebrity, poslední události doma i v zahraničí a stahování počítačových programů, zjistil list New York Times.
"Je úžasné, jak podobní si lidé na celém světě jsou, když jde o to, co se na internetu snaží najít," říká Greg Rae, jeden ze tří lidí odpovědných v Google za uchovávání a zpracovávání archivu dotazů.
"Občas mám pocit, jako by za mnou do mojí kóje přišel celý svět," tvrdí Rae a dodává: "Po loňském říjnu jsem třeba schopný říct 'antrax' v několika jazycích: milzbrand (německy), carbonchio (italsky) a miltvuur (holandsky)."
Z dotazů ve vyhledávači je prý také schopný říct, které země braly vážně nedávné parlamentní volby - Brazílie a Německo -, protože dotazů na kandidáty, na volební místnosti a posléze na výsledky byla celá záplava.
Svoje argumenty by mohl dodat i zastáncům antiglobalizace: pokud někdo vyhledává produkty firem, jako je Nokia, Sony, BMW, Ferrari, Ikea či Microsoft, naprosto se nepozná, v jakém státě dotyčný sedí za počítačem.
Právě tak jsou prakticky všude stejně sledované určité sportovní události, ať už jde o Wimbledon, Tour de France či koňské dostihy v Melbourne.
Z vyhledávače se pozná, které filmy právě letí i jak si stojí známé celebrity - před dvěma roky byl například jistý zaměstnanec Google prvním, kdo zjistil, že popularita popové princezny Britney Spearsové začíná pomalu klesat, protože se její jméno neobjevovalo v seznamu hledání tak často.