Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Služební auto nepotřebuji. Radši půjdu pěšky, říká náměstkyně hejtmana

  8:08aktualizováno  8:08
Hejtman Libereckého kraje Martin Půta začal nedávno jezdit na schůzky na elektrokole. A jeho náměstkyně Zuzana Kocumová se nyní rozhodla služební auto úplně vrátit. Místo toho bude chodit pěšky nebo jezdit na kole.

Do práce chodí Kocumová pěšky nebo jezdí na kole. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Když jsem se před časem ujala funkce, dostala jsem, jako ostatní krajští radní, do užívání služební octavii," uvedla Kocumová. "Zhruba po měsíci jsem zjistila, že služebních cest po kraji není tolik, aby byl vůz dostatečně vytížený, a pro soukromé cesty jsem auto nevyužívala vůbec."

Je škoda, aby většinu času stálo v garáži, napadlo ji. "Rozhodla jsem se auto vrátit do provozu krajského úřadu, aby s ním mohl jezdit někdo jiný. Já si služební vůz půjčuji, když potřebuji vyjet mimo Liberec."

Liberecký kraj pod novým vedením celkově slevuje z nároků na svůj vozový park. Nedávno hejtman oznámil, že přestoupí ze superbu, který zdědil po Stanislavu Eichlerovi, do octavie.

Dva superby kraj vyřadil, protože měly vysoké náklady na provoz a údržbu.

Na tachometru mají zhruba 250 tisíc kilometrů a starší byly víc než ostatní služební vozy. Nahradí je dvě nové Octavie Combi Elegance za celkovou cenu 877 426 korun včetně daně a při započtení protiúčtu.

"Rada kraje rozhodla o nahrazení těchto dvou vozidel levnějšími a provozně úspornějšími auty střední třídy," řekl Půta.

Každý krajský radní má nyní k dispozici jednu čtyři roky starou Škodu Octavia Combi, kterou řídí sám. Ve voze je GPS systém, který monitoruje všechny jízdy vozu. Radní si pak označují soukromé cesty a ty si platí.

Kocumová se ovšem nyní rozhodla této výsady vzdát. "Mně k vyřízení pracovních povinností po městě stačí nohy. Když mě honí čas a je potřeba 'přibližovadlo', tak jedu na zapůjčeném elektrokole," podotkla.

Přidala i argumenty zdravotní a ekologické. "Vzhledem k sedavé povaze mého zaměstnání jsem často vděčná za půlhodinovou procházku před a po práci. To je výhoda práce v místě, kde bydlíte," míní hejtmanova náměstkyně, do jejíž kompetence spadá i péče o rozvoj sportu v regionu.

Další hledisko je podle ní ekologické. "Když vidím, kolik procent aut veze jen jednoho člověka, přijde mi poněkud nepoměr táhnout s sebou tunu železa na přemístění průměrných osmdesáti kilogramů 'živé hmoty'. Ekonom Tomáš Sedláček to kdysi označil dokonce za aroganci," vysvětlila někdejší špičková běžkyně na lyžích.

Její dosavadní služební škodovku teď může využít kdokoli ze zaměstnanců úřadu, kdo potřebuje, má řidičské oprávnění a může řídit služební auto. "Ale nejsem jediná, kdo se vzdal soukromých jízd služebním autem. Radní Alena Losová tuhle možnost také nevyužívá," dodala Kocumová.

Autor:






Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.