"První verze byla velký úlet. Texty se nepodařilo dostat do vymezeného prostoru, místo chtěné stránky webu byl návštěvník neustále přesměrováván na jednu stránku," ohodnotil stránky Dočekal.
Největší problémy měly stránky Stop násilí na dětech právě v den premiéry. Objevovaly se překrývající se texty, chyběly důležité kontakty.
"Stránky byly nainstalovány už před prázdninami, možná mohou být problémy způsobeny přechodem na novou grafiku," vysvětlovala Eva Vaníčková z Ústavu zdraví dětí a mládeže UK v Praze, která je odbornou garantkou kampaně, která stát přijde na sedm milionů korun.
Další dny už z webových stránek překrývající se texty zmizely. "Po pár dnech se přeci jen vše obrací k lepšímu, texty se náhle vejdou kam mají, byť to občas stále někde trochu drhne. Překrývající se obrázky a text už moc neudiví, ale zato potěší doplněný odkaz na stránku s kontakty," konstatoval Dočekal.
Ani tak ale nejsou podle něj stránky ideální. "Stále je tu bohužel nejpodstatnější otázka. Bude týrané dítě mít trpělivost chuť prokousávat se záplavou zmatených textů a obrázků? Pochybuji o tom. Kampaň na krizovou linku, která číslo krizové linky dovedně skrývá, je parodií sebe sama."
V Česku je asi 200 tisíc týraných dětíMinistr Kocáb zahájil druhou část kampaně proti násilí na dětech |
Koordinátorka kampaně Vaníčková tvrdí, že děti mají na stránkách od září nově část určenou pouze jim. "Najdou tu informace, kam se mohou obrátit s žádostí o pomoc, když mají pocit, že se setkali s násilím. Jsou zde kontakty na centra v celé republice. Nechybí ani stručné informace, s jakými formami násilí se mohou děti setkat a jak násilí poznat," poznamenala Vaníčková.
Kolik stálo zřízení a provoz těchto stránek, je podle Vaníčkové těžké vyčíslit. Celá vládní kampaň měla původně stát deset milionů korun, kvůli úsporným opatřením se částka snížila na sedm milionů. - o financování kampaně čtěte zde
Kromě internetových stránek se z rozpočtu totiž hradí i vydání a příprava řady publikací, příprava seminářů, konferencí nebo workshopů.
"Připravena je i velká mediální kampaň, která se spustí na podzim. Během ní se budou vysílat dva rozhlasové a dva televizní spoty, připravujeme také videoprogram," nastínila Vaníčková.