Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kocáb odstartoval další část kampaně pro děti, web se topil v problémech

  14:28aktualizováno  14:28
Druhá část kampaně ministra Kocába Stop násilí na dětech nezačala zrovna nejlíp. Webové stránky, které mají dětem v nouzi pomoci, měly problémy, text se překrýval, chyběly kontakty. "Vytvářet miniweb pro tuto kampaň je zjevně trochu nad síly toho, koho si stát objednal," míní odborník na internetové prezentace Daniel Dočekal.

Stránky vládní kampaně Stop násilí na dětech (1. 9. 2009) | foto: www.stopnasilinadetech.cz

"První verze byla velký úlet. Texty se nepodařilo dostat do vymezeného prostoru, místo chtěné stránky webu byl návštěvník neustále přesměrováván na jednu stránku," ohodnotil stránky Dočekal.

Největší problémy měly stránky Stop násilí na dětech právě v den premiéry. Objevovaly se překrývající se texty, chyběly důležité kontakty.

"Stránky byly nainstalovány už před prázdninami, možná mohou být problémy způsobeny přechodem na novou grafiku," vysvětlovala Eva Vaníčková z Ústavu zdraví dětí a mládeže UK v Praze, která je odbornou garantkou kampaně, která stát přijde na sedm milionů korun.

Stránky vládní kampaně Stop násilí na dětech (1. 9. 2009)

Další dny už z webových stránek překrývající se texty zmizely. "Po pár dnech se přeci jen vše obrací k lepšímu, texty se náhle vejdou kam mají, byť to občas stále někde trochu drhne. Překrývající se obrázky a text už moc neudiví, ale zato potěší doplněný odkaz na stránku s kontakty," konstatoval Dočekal.

Ani tak ale nejsou podle něj stránky ideální. "Stále je tu bohužel nejpodstatnější otázka. Bude týrané dítě mít trpělivost chuť prokousávat se záplavou zmatených textů a obrázků? Pochybuji o tom. Kampaň na krizovou linku, která číslo krizové linky dovedně skrývá, je parodií sebe sama."

V Česku je asi 200 tisíc týraných dětí

Ministr Kocáb zahájil druhou část kampaně proti násilí na dětech

Koordinátorka kampaně Vaníčková tvrdí, že děti mají na stránkách od září nově část určenou pouze jim. "Najdou tu informace, kam se mohou obrátit s žádostí o pomoc, když mají pocit, že se setkali s násilím. Jsou zde kontakty na centra v celé republice. Nechybí ani stručné informace, s jakými formami násilí se mohou děti setkat a jak násilí poznat," poznamenala Vaníčková.

Kolik stálo zřízení a provoz těchto stránek, je podle Vaníčkové těžké vyčíslit. Celá vládní kampaň měla původně stát deset milionů korun, kvůli úsporným opatřením se částka snížila na sedm milionů. - o financování kampaně čtěte zde

Kromě internetových stránek se z rozpočtu totiž hradí i vydání a příprava řady publikací, příprava seminářů, konferencí nebo workshopů.

"Připravena je i velká mediální kampaň, která se spustí na podzim. Během ní se budou vysílat dva rozhlasové a dva televizní spoty, připravujeme také videoprogram," nastínila Vaníčková.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volba profesora Langdona
Volby jsou tady, musíme něco dělat, hecuje Hanks Čechy ve videokoláži

Sociálními sítěmi se pár dní před sněmovními volbami šíři video, v němž herec Tom Hanks alias Robert Langdon chodí ulicemi Prahy, která je posetá volebními...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš (19. října 2017)
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.