Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Knížák vyřadil kandidáta na šéfa ČT

  0:01aktualizováno  0:01
Do výběrového řízení na funkci generálního ředitele ČT vstoupilo obvinění z korupce. Dotklo se kandidáta a současného ředitele výroby a techniky ČT Víta Novotného. Zatím není jasné, zda jde o skutečně vážné a podložené obvinění, či manipulaci bez důkazů. Novotný a člen Rady ČT Milan Knížák se tak teď shodnou na jediném: Novotného šance stanout v čele veřejnoprávního média se rozplynuly poté, co Knížák při tajných pohovorech obvinil Novotného, že ve své funkci nezabránil korupci uvnitř televize.

Dál už se oba muži v názorech rozcházejí. Knížák je spokojen s tím, že se mu podařilo Novotného de facto vyřadit ze seznamu vážných kandidátů. A Novotný to z Knížákovy strany považuje za manipulaci, která ho poškodila. V hlasování radních nakonec získal pouze tři hlasy, ačkoliv byl podle několika členů rady dost dlouho považován za vážného kandidáta finálového kola.

Knížák zatím nehodlá zveřejňovat žádné důkazy o Novotného údajných chybách. "Mám naprosto jasné důkazy, sám jsem viděl faktury. Radě je předám, až skončí výběrové řízení," řekl Knížák. Jediná informace, kterou je Knížák ochoten poskytnout veřejnosti, zní: V jednom odboru ČT, podřízeném Novotnému, zadával jeho vedoucí zakázky své vlastní ženě.

A na jiných obchodech zase vydělávali další zaměstnanci ČT. A právě na to se Knížák při neveřejných slyšeních, která byla radou utajena na jeho návrh, Novotného zeptal. To považuje Novotný, který v zimě patřil mezi vůdce protestu zaměstnanců ČT proti řediteli Jiřímu Hodačovi, za "hrubou manipulaci".

Už v pondělí předal radě stížnost na způsob, jak jeho slyšení probíhalo. "Byl jsem bez důkazů napaden a formou otázky nařčen z úmyslného zvýhodňování firem mých přímých podřízených," tvrdí Novotný. Ani další radní nechtějí zveřejnit podrobnosti Knížákovy otázky. "Myslím, že by o tom měl mluvit pan kolega Knížák, to on je zdroj informací," řekl předseda rady Jan Mrzena.

Pouze pod příslibem anonymity jsou radní ochotni prozradit, že se Knížák Novotného zeptal na aktivity jeho podřízeného Karla Matějíčka. Ten v pondělí připustil, že se firma jeho manželky podílela na přípravě některých projektů financovaných ČT. "Nikdy nepracovala přímo pro něco, co bych objednával já," zdůraznil Matějíček.

Spolupráci své ženy s ČT prý navíc konzultoval s Novotného předchůdcem Karlem Horským, který neměl námitky. Vít Novotný v pondělí řekl, že po Knížákově otázce zpytoval svědomí. Teď si je jistý, že nic špatného neudělal. "Jestli k něčemu došlo, tak asi těžko vědomě," řekl Novotný. "Rozhodně si nejsem vědom, že bych poškozoval ČT."

Novotného stížností se bude Rada ČT zabývat. Předseda Jan Mrzena však nepředpokládá, že by to mohlo nějak ovlivnit průběh konkurzu. "Každý radní mohl položit otázku, jakou uznal za vhodnou," říká Mrzena. "Navíc toto je velmi důležitá věc a je třeba ji třeba důkladně prošetřit."

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.