Jeho první normalizační návrhy zákonů rozčeřily internetové servery v ekonomických rubrikách v měsíci srpnu, kdy navrhoval změnu technické úrokové míry, jejíž výše by nesměla překročit 80% referenční sazby. Tím by se měnila TÚM zabudovaná do pojistek z obvyklých 3% v současné době na 1,8% nebo na ještě méně dle vývoje trhu. Stanovení TÚM je však v kompetenci každé pojišťovny, není tedy třeba omezovat TÚM zákonem.Je jasné, že některá pojišťovna se svým způsobem hospodaření by TÚM musela mít nižší a tím by ztratila konkurenceschopnost.
Podobně je to i s dalším návrhem pana poslance Krause, který chtěl protlačit do zákona. Jde o tzv.,, Poruchu trhu", kdy by tento návrh umožnil na základě vyhlášení MF pojišťovně snížit výplatu garantované pojistné částky, čímž by radikálně změnil již sjednané smlouvy a při dožití či volbě penze by mohlo dojít k radikálnímu poklesu vyplácených částek . Podívejme se na další perly z dílny poslance Krause, které by znevýhodnily klienty pojišťoven.
Pojištění osob: Návrh v § 4 odst.1 písm.1/ zní: plnění z pojištění osob s výjimkou plnění z pojištění pro případ dožití, pro případ smrti nebo dožití a z důchodového pojištění nebo jakéhokoliv příjmu z pojištění osob, který nezakládá zánik pojistné smlouvy. Dle uvedeného návrhu by mohlo být pojistné plnění, vyplácené v případě smrti po odečtu zaplaceného pojistného zdaněno dle §10 výše uvedeného zákona. Paradoxně by tak bral za úmrtí pojištěnce svou desátku stát a rodina by byla o tuto částku ochuzena v době největší potřebnosti.
Věta ,, jakéhokoliv příjmu z pojištění osob, který nezakládá zánik pojistné smlouvy", by mohla zapříčinit, že pokud má klient u životní pojistky uzavřeno úrazové připojištění, či platí samotné úrazové připojištění, bylo by mu rovněž pojistné plnění zdaněno po odečtu zaplaceného pojistného zřejmě opět dle § 10 zákona 586/1992 Sb., neboť v tomto případě by pojistná smlouva trvala dále.Pokud by tedy pozměňovací návrhy parlamentem prošly, dotkly by se změny téměř všech občanů, neboť téměř každý má nějaké úrazové a část občanů i životní pojištění, kde si odkládá své finanční prostředky na pozdější potřebu. Všechny tyto návrhy z dílny ČSSD popírají dlouholeté principy v pojišťovnictví , kde pojistné je placeno z již jednou zdaněných peněz a snižují tak do budoucna možnost finanční ochrany svých občanů před nenadálou životní událostí
Nejnovější perla z dílny poslance Krause je omezení daňových úlev u životního pojištění s pojistnou částkou nižší než 40 tisíc korun. U smluv nad 15 let poslanci stanovili minimální PČ 70 tisíc korun. Jak řekl poslanec Kraus cílem bylo zabránit zbytečné administrativě, kdy u malých pojistek vyšla daňová úleva jen dvacet korun. Kdo má tak malé pojistky a komu vyšel vhod komentář poslance Krause je evidentní. Jenže ono to není tak jednoznačné. Investiční pojistky u jiných ústavů mají úmyslně menší pojistné částky, aby vyhověly zákonu a klienti těchto pojišťoven si více peněz odkládají do investičních programů, které jim poskytují mnohdy lepší zhodnocení než klasická kapitálová pojistka. Často do těchto programů odcházely daleko větší částky než odečitatelných 12000Kč. Tyto pojistky jsou ve většině společností s majoritním zahraničním vlastníkem a stávali se obávanou konkurencí jiným pojišťovacím ústavům, působící zde před rokem 89. Ty na neuvážený zásah budou nuceni své pojistné částky klientům zvyšovat z důvodu daňové odečitatelnosti a přepracovávat, aby vyhověli navrženému zákonu. O co více zajistí klienta 40000Kč či 10000Kč v dnešní době jistě vysvětlí jen poslanec Kraus.
Pokud nechce mít pojišťovna zbytečnou administrativu, pak není třeba znevýhodňovat konkurenci lobingem, může také nabídnout klientovi výhodný odkup pojistek se zanedbatelnou pojistnou částkou a tím se zbaví jak administrativy tak pozdějších problémů s dožitím a vyplácením či přepracováním pojistek na vyšší pojistnou částku za stávajících výhodných podmínek.
Snad senátoři na celou záležitost budou mít jiný názor a věnují pojišťovnictví a spokojenosti klientů více pozornosti než poslanci, kteří uvedenou problematiku evidentně podceňují a umožňují lobování zájmových skupin.