Praha
- Z účtů některých klientů Komerční banky se záhadně ztratily peníze. Poškozenou je například rodinná pekárna v Dobřanech na Plzeňsku, které někdo v systému elektronického bankovnictví postupně „vycucl“ z účtu téměř milion korun.O problému informoval deník Právo. Peníze zřejmě kradl mezinárodní gang, jehož nejdůležitějším článkem mohl být člověk, který pronikal do vnitřního systému banky a z vytipovaných účtů postupně převáděl elektronickou cestou peníze na jiné účty v Komerční bance. Jejich majitelé, kteří figurovali v transakci jako bílí koně, byli vzápětí informováni, že jim přišly peníze na konto. Na přepážce je vyzvedli a zaslali na účet ve Velké Británii, Belgii či na Ukrajině. Mluvčí pražské policie Eva Brožová potvrdila, že kriminalisté případ převzali od kolegů z Plzně. „Je to teprve na začátku, ale od kriminalistů vím, že to nebude jednoduchý případ,“ řekla Brožová. „Pachatelé jsou podezřelí z podvodu a v případě odsouzení jim hrozí dva roky až osmlet vězení,“ doplnila Brožová. Komerční banka už kvůli problému mění internetové bankovnictví Mojebanka.cz, klienti musí provést změnu nastavení nejpozději dnes. Operace nově zabezpečí jednorázový kód zasílaný jako SMS na mobilní telefon klienta. Sdružení obrany spotřebitelů nabízí všem poškozeným klientům možnost připojit se ke společnému postupu. Doporučuje všem klientům Komerční banky, aby ihned zkontrolovali svůj výpis z účtu a identifikovali možné podvodné transakce. „Dále žádáme všechny poškozené spotřebitele, aby nás kontaktovali buď na naší poradenské lince 900 08 08 08 nebo přes stránky www.spotrebitele.info/kb, kde mají možnost zaregistrovat se,“ sdělilo sdružení.- čtvrtek 24. srpna 2006