Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Klekánice Fencla nepoškodila, rozhodl soud

  13:36aktualizováno  13:36
Bývalý ministr zemědělství a senátor Jan Fencl neuspěl ve sporu s Českou televizí. Dotkly se ho předloňské reportáže v pořadu Klekánice. Chtěl omluvu a odškodné půl milionu korun. Pražský městský soud ale jeho žalobu zamítl.

"Kauza se týká čtyř předloňských reportáží v publicistickém pořadu Klekánice," potvrdil už před časem mluvčí televize Richard Klatovský.

Reportáže podle Fencla, který se k soudu nedostavil, obsahovaly nepravdivé a pomlouvačné údaje, hlavně o jeho nemovitém majetku a způsobu, jakým ho nabyl.

Podle jeho právního zástupce nebylo kvůli reportážím Fenclovi například nabídnuto, aby pokračoval v ministerské funkci.

ČT podle žaloby v reportážích uvedla, že Fencl jako ministr zemědělství nelegálně získal pozemky na Hodonínsku za desítky milionů korun, aby s nimi spekuloval v souvislosti s výstavbou silničního obchvatu a průmyslové zóny.

Televize se mu měla omluvit i za údajná tvrzení o tom, že zvýhodňoval svého syna a že vědomě spolupracoval s orgány bývalé Státní bezpečnosti (StB).

Jan Fencl kupuje polnosti

Fencl: Informoval jsem StB neškodně

V textu navržené omluvy se však operuje s tvrzeními, která v pořadu ani nezazněla, a žalované reportáže jako celek nejsou nepravdivé.

Soudkyně Jaroslava Lobotková poznamenala, že soud měl k dispozici jejich videozáznamy.

Jednotlivé výroky, za něž by se měla televize omlouvat, byly podle Lobotkové také vytrženy z kontextu. V žádné reportáži například nezaznělo, že by Fencl pozemky získal nelegálně.

"Problematika jejich převodů z pozemkového fondu na Fencla, jeho rodinu, či společnost, v níž měl jeho syn padesátiprocentní majetkový podíl, je podrobně popsána," řekla Lobotková.

Další výrok se týkal toho, že Fencl a jeho rodina získali v uplynulých letech majetek v hodnotě desítek milionů korun. Soudkyně s poukazem na údaje získané v katastru nemovitostí podotkla, že toto tvrzení není nepravdivé. Reportáže podle ní o údajných spekulacích s pozemky nepojednávaly.

Rovněž zmínky o vztahu Fencla k StB neměly podle soudkyně pomlouvačný charakter a tato tematika byla veřejnosti řádně vysvětlena. Fencl popíral, že by spolupracoval s StB a opíral se přitom i o své negativní lustrační osvědčení.

V MF DNES ale připustil, že před rokem 1989 předával informace tajné komunistické policii. Popřel však, že by estébákům někdy řekl cokoli, co by mohlo někomu ublížit. - více ZDE.

Právní zástupce ČT Vladimír Kočíř byl s rozsudkem spokojen.

"Nesdílím právní názor uvedený v ústním vyhlášení rozsudku," řekl novinářům Fenclův právní zástupce Zdeněk Hraba. Dodal, že se s velkou pravděpodobností po poradě s klientem proti verdiktu odvolá. V takovém případě by se tímto občanskoprávním sporem zabýval ještě Vrchní soud v Praze.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sociální demokraté se v sobotu večer při sledování volebních výsledků zamkli v...
ČSSD zažila knock-out, řekl Zimola. Bývalý hejtman může začít stoupat

Po rozpadu krajské koalice se vzdal hejtmanského křesla, vedení strany ho nechalo vyškrtnout z kandidátky pro volby do Sněmovny. Část lídrů ČSSD kvitovala, že...  celý článek

Čapí hnízdo
V kauze Čapí hnízdo čelí obvinění 11 lidí. Babiš je krok od nové imunity

V souvislosti s 50milionovou dotací na farmu Čapí hnízdo obvinila policie celkem 11 lidí. Dosud byla jistá pouze obvinění předsedy ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Náměstek primátora Ivan Langr.
Náměstek primátora Liberce Langr opustil Změnu, nechce poslouchat Korytáře

Další rána zasáhla „rozvádějící se“ libereckou vládu. A přišla přímo ze zastupitelského klubu Změny pro Liberec, která dosud měla co do počtu hlasů v radě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.