Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Klaus se zlobí na televizi, odvysílala jeho „rozcvičku“

  18:36aktualizováno  18:36
Česká televize se omluví prezidentu republiky za neetické chování dramaturga pořadu 168. Včera v něm veřejnoprávní kanál odvysílal záběry Václava Klause, které se na obrazovku neměly nikdy dostat. Prezident se na nich "rozcvičuje" před novoročním projevem. "Požadujeme omluvu," řekl iDNES.cz Klausův mluvčí.

Novoroční projev Václava Klause | foto: Michal KamarytČTK

Publicistický pořad 168 hodin znovu přidělal starosti vedení České televize. Diváci se u něj možná bavili, ale prezident Václav Klaus rozhodně ne. Hlava státu se na materiálu pořízeném před zahájením novoročního projevu protahuje, mává rukama, málem usedne do dřepu a nervózně pochoduje po místnosti.

"Považujeme chování České televize za neetické a požadujeme omluvu," řekl iDNES.cz mluvčí Václava Klause Radim Ochvat. Na důkaz, že je prezident opravdu rozezlen, dnes po skončení oběda s premiérem Mirkem Topolánkem odmítl odpovídat na otázky redaktora ČT.

Omluva na Hrad z Kavčích hor skutečně přiletí. "Šéfredaktor redakce zpravodajství ČT je rozhodnut vyvodit z neetického jednání a porušení pravidel ze strany dramaturga důsledky a za zveřejnění záběrů se prezidentu republiky omluví," sdělil Michal Petrov, který je za pořad 168 zodpovědný.

Záběry, takzvaný hrubý materiál, byly podle něj pořízeny v průběhu zkoušky techniky a nikdy se neměly dostat do vysílání.

Záběry, takzvaný hrubý materiál, byly podle něj pořízeny v průběhu zkoušky techniky a nikdy se neměly dostat do vysílání. Dramaturg pořadu Ondřej Neumann by od Petrova nedostal ani svolení, kdyby je náhodou použít chtěl.

Samotného Neumanna podle mluvčího televize Ladislava Štichy celá záležitost velmi mrzí. "Záměrem pořadu 168 hodin rozhodně nebylo hlavu státu zesměšnit či ho ukázat v negativním světle, ale naopak nechat diváka nahlédnout do zákulisí příprav jednoho z nejsledovanějších projevů a ukázat prezidenta jako člověka z masa a kostí, který prožívá přípravu stejně jako kdokoliv jiný včetně trémy," snažil se Šticha vysvětlit jeho přehmat.

Jak dlouho nebude Václav Klaus s Českou televizí mluvit, jeho mluvčí nechtěl komentovat.

Pořad moderátorky Nory Fridrichové 168 hodin nadělal patálie šéfům veřejnoprávní televize i loni v lednu. Diváci v něm viděli sestřih rozhovoru, který tehdejší čerstvá šéfka Radiožurnálu vedla s redaktorem Dobrého rána.

Problém byl v tom, že obrázky podkreslila hudba ze seriálu South Park, respektive píseň Kylova máma je děvka. - čtěte Česká televize ukázala vulgární internetový klip s Tachecí

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

První den prezidenta Miloše Zemana v západních Čechách. Návštěva plzeňského...
Část zastupitelů kraje Zemana v Plzni nepřivítala. Rada ho kárala za Krym

Někteří zastupitelé Plzeňského kraje se při slavnostním zahájení návštěvy na krajském úřadě odmítli setkat s prezidentem Milošem Zemanem. Podle nich svými...  celý článek

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla v zámecké kapli Zjevení Páně...
Cenný Brandlův obraz z kaple patří Smiřicím, ne farnosti, rozhodl soud

Oltářní obraz Klanění Tří králů od Petra Brandla, který byl v českých zemích jedním z hlavních představitelů vrcholného baroka, bude i nadále patřit městu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.