Velkoplošná plachta se na budově objevila v sobotu. Komiksové postavy Klause a Paroubka odkazují k filmovému plakátu Podraz ze sedmdesátých let.
Oba politici jsou převlečeni za mafiány. Prezident drží v ruce tři esa, předák socialistů si připaluje doutník bankovkami. "Podraz. Film o naivitě a drzosti. Pokračování ve volebních místnostech. Cena za východní režii," hlásá plakát.
Redford na něm "zmutoval" v Klause, Newman v Paroubka, změně neušla ani soška Oscara. Ta se změnila v postavu dělníka ze slavného ruského sousoší Dělník a kolchoznice od stalinistické sochařky Věry Ingajtěvny Muchiny.
Podle Jany Bábíkové z agentury, která se na tvorbě megaboardu podílela, je zadavatelem soukromá osoba, která si nepřeje zveřejnění. Agenturu prý oslovila s přáním vytvořit vizuál, který reaguje na současnou politickou situaci.
"Naším záměrem bylo ukázat, že politický marketing lze dělat také chytře a vtipně. Bohužel v Čechách jsme zvyklí spíše na prázdná hesla a špatné grafické zpracování. Co se týká Podrazu - Strakonická je první lokalitou. Pokud by byl zájem, rádi připravíme podklady pro tisk dalším zájemcům v regionech či v Praze," tvrdí Bábíková.
"Podobný typ reklamy se objevuje skoro v každé kampani," řekl iDNES.cz politolog Josef Mlejnek. Z osobitých velkoplošných reklam připomněl například obří billboard na Letné, na kterém se nechal zpodobnit herec a bavič Petr Čtvrtníček. Parodoval obdobnou reklamu tehdy ještě lídra ODS Václava Klause ve volbách z roku 1998.
Podle politologa je podobná reklama na Západě běžná, k tamní politické kultuře ale patří, že se pod kontroverzní politickou reklamu její autor podepíše a nezůstává v anonymitě jako v Česku.