Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Klaus objímá Paroubka. Tak je vidí karikaturista na megaboardu

  18:10aktualizováno  18:10
Na domě v pražské Strakonické ulici se objevil megaboard, který zobrazuje prezidenta Václava Klause v objetí se šéfem ČSSD Jiřím Paroubkem. K reklamě se nikdo nehlásí. Podle firmy, která nechala obří plachtu vyrobit, nestojí za projektem žádná politická strana, ale soukromá osoba.

Podle Jany Bábíkové z agentury Mauri je zadavatelem soukromá osoba, která si nepřeje zveřejnění. | foto: Agentura Mauri

Velkoplošná plachta se na budově objevila v sobotu. Komiksové postavy Klause a Paroubka odkazují k filmovému plakátu Podraz ze sedmdesátých let.

Oba politici jsou převlečeni za mafiány. Prezident drží v ruce tři esa, předák socialistů si připaluje doutník bankovkami. "Podraz. Film o naivitě a drzosti. Pokračování ve volebních místnostech. Cena za východní režii," hlásá plakát.

Redford na něm "zmutoval" v Klause, Newman v Paroubka, změně neušla ani soška Oscara. Ta se změnila v postavu dělníka ze slavného ruského sousoší Dělník a kolchoznice od stalinistické sochařky Věry Ingajtěvny Muchiny.

Podle Jany Bábíkové z agentury, která se na tvorbě megaboardu podílela, je zadavatelem soukromá osoba, která si nepřeje zveřejnění. Agenturu prý oslovila s přáním vytvořit vizuál, který reaguje na současnou politickou situaci.

"Naším záměrem bylo ukázat, že politický marketing lze dělat také chytře a vtipně. Bohužel v Čechách jsme zvyklí spíše na prázdná hesla a špatné grafické zpracování. Co se týká Podrazu - Strakonická je první lokalitou. Pokud by byl zájem, rádi připravíme podklady pro tisk dalším zájemcům v regionech či v Praze," tvrdí Bábíková.

"Podobný typ reklamy se objevuje skoro v každé kampani," řekl iDNES.cz politolog Josef Mlejnek. Z osobitých velkoplošných reklam připomněl například obří billboard na Letné, na kterém se nechal zpodobnit herec a bavič Petr Čtvrtníček. Parodoval obdobnou reklamu tehdy ještě lídra ODS Václava Klause ve volbách z roku 1998.

Podle politologa je podobná reklama na Západě běžná, k tamní politické kultuře ale patří, že se pod kontroverzní politickou reklamu její autor podepíše a nezůstává v anonymitě jako v Česku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
ANALÝZA: Kudy se Česko může vydat, až rozhodnou voliči

Už teď je pravděpodobné, že změť různých názorů zaznívajících z Poslanecké sněmovny bude po volbách ještě o něco pestřejší než dosud a že ve Sněmovně může být...  celý článek

Volby 2017 na iDNES.cz
ON-LINE REPORTÁŽ: Volby do Poslanecké sněmovny

Dostane se do Poslanecké sněmovny nějaká nová strana? Kdo se stane vítězem? A jaká bude letos volební účast? Sledujte on-line reportáž na iDNES.cz.  celý článek

Oslavy vzniku Československa na Václavském náměstí v Praze (28. října 1918)
Narozeniny za stovky milionů. Česko příští rok oslaví kulaté výročí

Prezidentský vlak, návrat Slovanské epopeje na výsluní, oslavy v ulicích a nesčetně výstav plných dříve neviděných exponátů. Česko příští rok oslaví hned tři...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.