Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Klaus novým šéfem Škodovky

  16:12aktualizováno  16:12
Politická trafika, nebo nebezpečné ohrožení demokracie? Jmenování Václava Klause generálním ředitelem Škody Auto vyvolává vášně.

Nový generální ředitel Škodovky Klaus má velké plány | foto: David NeffMF DNES

Objev DNES

Walpurga Sonntag-Umlaufová, mluvčí většinového vlastníka firmy Volkswagen, všechny pochybnosti rozptyluje: "Vybírali jsme nejschopnějšího Čecha, a tím Václav Klaus nesporně je. Alespoň nám to tedy sám potvrdil."

Ve skutečnosti však vůdci koncernu hledali někoho, kdo by přesvědčil české, polské a ukrajinské dělníky, aby nechtěli zvýšit mzdy o tři sta procent.

Podle našich informací v náročném konkurzu porazil Klaus o prsa Katku Neumannovou.

Aktivní ředitel
Na třetím místě skončil poslanec Melčák, který také dokáže vysvětlit chudým lidem, že je pro ně dobré, aby byli ještě chudší.

Klausův zásadní odpůrce páter Svlékal však říká: "Nejmocnějším mužem v zemi je ředitel ČEZ, druhým nejmocnějším ředitel Škodovky a třetím prezident, pokud je premiérem někdo jako Topolánek."

"Tím, že Klaus spojil funkci druhého a třetího nejmocnějšího muže, stal se vlastně nejmocnějším. To narušuje rovnováhu a bude to mít zhoubné následky pro veřejnost."

Nový model: Kuponová privatizace
Klaus sám v inauguračním projevu prohlásil: "Neberu svou funkci formálně, nebudu sice ředitelem aktivistickým, ale budu ředitelem aktivním."

Následovaly hned výměny na nejdůležitějších postech: novým šéfdesignérem se stal Klausův viceprezident Oborka a superintendantem motorárny lokaj Lkaj.

"Naším cílem je vyrobit ryze české auto, bez jediné součástky z takzvané Evropské unie," prohlásil Oborka.

Podle našich zdrojů se nový automobil má jmenovat Kuponová privatizace. "Na paměť největšího činu v moderních lidských dějinách," vysvětluje Lkaj.

Snížíme si mzdy
Koncepce automobilu bude vycházet z nedoceněné Škody MB 1000. "Ve své době to bylo revoluční a dosud nepřekonané auto," říká Klaus, který jím sám jezdil.

Konkurence však nejásá. Naopak, je plna obav. Fernando Alonso, mluvčí firmy Renault, obavy shrnuje: "Češi sežrali Klausovi zatím všechno, obávám se, že mu sežerou i toto auto."

Předseda odborového svazu automobilky Jan Škoda říká: "Pan generální Klaus nám dal záruky, že práce bude. Stojíme za ním. Souhlasili jsme se snížením mzdy o dvacet procent."

Třikrát tolik
Paní Sonntag-Umlaufová říká: "V historii naší firmy je to poprvé, kdy se snižují platy. Samozřejmě, že si pan Klaus může vyrobit i to své vysněné embéčko Kuponová privatizace."

A že to nejezdí? "To vůbec nevadí. Když budou Češi kupovat jiné výrobky firmy Volkswagen, budeme úplně spokojeni."

Bývalý nejmocnější muž v zemi Martin Roman, šéf ČEZ, však reagoval velice podrážděně: "Zdražujeme elektřinu o tři sta procent."







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.