Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kindlovi vadily výroky o mafiánských sítích na právech, žalobu ale stáhl

  16:26aktualizováno  16:26
Bývalý proděkan plzeňských práv Milan Kindl stáhl svou žalobu na šéfku akreditační komise ministerstva školství Vladimíru Dvořákovou. Žádal omluvu a 150 tisíc korun za výroky o klientských a mafiánských sítích, o nichž Dvořáková mluvila v souvislosti se skandálem na fakultě.

Bývalý proděkan plzeňských práv Milan Kindl na tiskové konferenci, kde obhajoval své působení na fakultě. (20.10.2009) | foto: Michal Šula, MF DNES

Soud měl žalobu projednat ve čtvrtek. "Šestého září došlo ke zpětvzetí (žaloby) a jednání bylo odvoláno," uvedla mluvčí Městského soudu v Praze Martina Lhotáková.

Kauza plzeň

MF DNES těsně po propuknutí skandálu v Plzni psala o dva roky staré zprávě Bezpečnostní informační služby, kde stálo: "Pro vytváření klientských vazeb je využíváno i prostředí některých vysokých škol, zejména těch, které poskytují možnost zvyšování kvalifikace pracovníkům státní správy nebo příslušníkům bezpečnostních složek." Zpráva tak nepřímo potvrzuje podezření šéfky ministerské akreditační komise Vladimíry Dvořákové, podle níž práva na Západočeské univerzitě ovládala mafie. Systém podle ní fungoval stejně, jak to popisuje BIS (více čtěte zde).

Kindl v žalobě napadal především to, že ho Dvořáková jakožto bývalého člena vedení fakulty označila za součást mafie ovládající tuto instituci. Chtěl, aby šéfka akreditační komise otiskla svou omluvu v celostátním deníku vydávaném na území ČR (viz Vladimíra Dvořáková: Plzeňská právnická fakulta je riziko pro stát).

Soudce Martin Valehrach, který se měl věcí zabývat, řešil v květnu podobný spor, v němž Dvořákovou žaloval bývalý předseda akademického senátu plzeňské právnické fakulty Daniel Telecký.

V souvislosti s výroky Dvořákové požadoval Telecký omluvu a 100 tisíc korun za údajné poškození pověsti. Soud žalobu nepravomocně zamítl s tím, že se žalované výroky netýkaly Teleckého, ale fakulty, případně jejího vedení, ke kterému Telecký z pozice předsedy akademického senátu nepatřil (více o zamítnutí žaloby čtěte zde).

Kauza práv v Plzni, která vypukla před rokem, je vnímána jako největší skandál polistopadového českého vysokého školství. Po prvních odhaleních okolo rychlostudentů či opsaných prací rezignovalo bývalé vedení fakulty. Za hlavního aktéra aféry bývá označován právě exproděkan Kindl.

Deník Právo dnes uvedl, že protikorupční policie zřejmě kauzu fakulty na konci září uzavře bez toho, že by někoho obvinila. Školu vyšetřovala kvůli případům nestandardní délky studia či kvůli podezření, že tam někteří lidé získali vysokoškolské tituly bez splnění zákonných podmínek.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.