Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kindernay signál TV3 přerušit nemůže

  0:28aktualizováno  0:28
Dnes měly vysílače přestat šířit signál TV3. Program však na obrazovkách běží dál. A to i přesto, že majitel vysílací licence Martin Kindernay v úterý oznámil, že dal Českým radiokomunikacím příkaz signál od středy přerušit. Servisní organizace TV3 a.s., která se s vlastníkem licence pře, má pro to jednoduché vysvětlení: radiokomunikace mají smlouvu s námi, a ne s panem Kindernayem. "České radiokomunikace se zavázaly, že s nikým jiným jednat nebudou," řekl iDNES zdroj blízký TV3.

Mluvčí TV3 a.s. Jiří Hrabovský tuto informaci potvrdil. "Klientem radiokomunikací je firma TV3 a.s. Pan Kindernay jim proto nemůže dávat jakékoli příkazy. Vysíláme dál," řekl iDNES.

Glosa Martina Komárka: Mňam mňam televize

"Vysílání TV3 je od středy neutorizované, pirátské a já za něj nenesu žádnou odpovědnost," řekl vlastník licence Kindernay. Zároveň připustil, že ale proti tomu nemůže podnikat žádné další kroky.

České radiokomunikace, které signál pozemně šíří, odmítly podat vysvětlení, proč TV3 pouštějí do éteru dál. Nechtějí poskytnout jakékoli informace. Oficiálně nepotvrdily dokonce ani to, zda signál TV3 šíří, či nikoliv. "Dohodli jsem se s naším zákazníkem, že nebudeme poskytovat k této věci žádné informace," řekla mluvčí Dagmar Francková.

TV3 se šíří hlavně kabelem

TV3 se šíří hlavně kabelem. Tato cesta není sporem dotčena. Na to totiž není nutná licence. Pro takové vysílání platí jen oznamovací povinnost. Klasickou pozemní cestou, tedy vysílači, se TV3 šíří minimálně. Dobře pokrytou má jen Prahu a východní Čechy.

TV3 nemá jistotu, že nevysílá pirátsky
Nikdo z TV3 neuměl s jistotou odpovědět na otázku, zda je vysílání za těchto okolností legální. "To je opravdu složitý právní problém. Proto jsme požádali regulátora vysílání - radu, aby nám řekla svůj názor na věc. Ta to ale odmítla," řekl zpravodaji iDNES generální ředitel TV3 Jan Martinek.

Servisní společnost TV3 a.s. se proto řídí tím, co je psáno v licenčních podmínkách, které jsou svázány s licencí TV3. "Tam stojí, že povinností majitele licence, tedy pana Kindernaye, je šířit signál TV3. Podle našeho názoru tedy vysíláme legálně. Rada, kterou jsme jako arbitra požádali o názor, od toho dala ruce pryč," řekl zdroj blízký TV3.

Šéf Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Martin Muchka se nechal slyšet, že rada situaci zkoumá. "O dalším postupu ve sporu o TV3 rada rozhodne asi na svém dalším zasedání 20. listopadu," řekl.

Kindernay: Dal jsem příkaz k ukončení vysílání
"Vydal jsem pokyn radiokumunikacím a ČTÚ, aby zastavily distribuci signálu TV3," potvrdil v úterý Martin Kindernay iDNES. Zároveň vyzval servisní organizaci, aby ještě týž den vysílání ukončila.

Hrabovský to potvrdil. Vedení televize však obdrželo písemnou výzvu k zastavení vysílání podepsanou Michalem Kindernayem, předsedou představenstva RTV Galaxie. TV3 se domnívá, že jde o bratra Martina Kindernaye, který byl jejím bývalým zaměstnancem.

"V kontextu současných sporů však TV3 ani investorovi televize není Michal Kindernay znám a jeho výzva proto pro TV3 není relevantní. Nicméně TV3 situaci nebere na lehkou váhu a analyzuje ji," prohlásil Hrabovský. "Budeme respektovat veškeré právní normy," dodal.

Spor vyvrcholil vyklizením techniky
Spory mezi vlastníkem vysílací licence Martinem Kindernayem a servisní organizací TV3 a.s. vyvrcholily, když Kindernay v úterý Radě pro rozhlasové a televizní vysílání oznámil, že vysílání na měsíc přeruší kvůli technickým problémům. Servisní organizace si totiž v noci před tím odvezla ze studia v Hradci Králové veškerou vysílací techniku.

"Jsem nucen podat na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání oznámení o přerušení vysílání na jeden měsíc, jinak by mi hrozilo odnětí licence nebo správní řízení. Jsem totiž povinen zajistit regionální nebo metropolitní zpravodajství," upřesnil dopoledne pro iDNES.

Bez ohledu na Kinderayovo rozhodnutí, ale hodlá vedení TV3 vysílat dál. Podle ředitele Jana Martinka zajistí východočeské zpravodajství z pražské centrály.

"Nechápu to. Ve chvíli, kdy by tento týden zřejmě došlo k dohodám a podpisu patřičných dokumentů a ke vstupu EMV, investora TV3, do licencované společnosti, je pro mě naprosto nelogické, že byla moje snaha takhle jednostraně torpédována. Předpokládal jsem, že tento týden dojde i k prodloužení servisní smlouvy," uvedl Martinek. Dodal, že všechna jednání s inverstorem ještě nebyla vyčerpána.

Držitel přerušením vysílání do 30 dnů o licenci nepřijde 
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vzala situaci v TV3 na vědomí. "My jsme oficiální informace obrželi odpoledne. Samozřejmě víme o tom co proběhlo v noci, ale všechno má svá pravidla. Odpoledne nám přišly i dokumenty od provozovatele, o tom co hodlá dělat. Dal jsem pokyn vedoucímu úřadu, ať to zpracují příslušné odbory. Až to bude, tak se tím budeme zabývat," řekl předsed rady Martin Muchka iDNES po úterním zasedání rady.

Mimořádné zasedání kvůli TV3 rada svolávat nebude. Členové rady by se kvůli TV3 mohli sejít zhruba za dva týdny. 

Podle zákona za přerušení vysílání na dobu kratší 30 dnů z jakéhokoli důvodu nehrozí držiteli licence její obebrání. 

Servisní společnost TV3 podle internetové verze obchodního rejstříku vlastní přes Českou mediální společnost lucemburská společnost European Media Ventures (EMV). V EMV má podle Kindernaye asi třetinový podíl americká pojišťovna Prudential.

Zákon nestanoví, jak se má spolupracovat, říká TV3
"Je to jejich majetek. Měli právo to udělat, ale budou-li pokračovat ve vysílání z Prahy, šlo by o pirátské vysílání," řekl Kindernay.

Na to reagoval mluvčí EMV Jiří Hrabovský: "Licenční podmínky nejsou jednoznačné a žádný zákon nestanovuje, jak má být smluvně spolupráce držitele licence a servisní organizace upravena."

TV3 si podle Hrabovského uvědomuje, že po převodu licence z Kindernaye na jeho společnost RTV Galaxie existuje riziko, že vysílání může být v rozporu se zákonnými normami. Proto se TV3 obrátila se žádostí o stanovisko a pomoc při řešení krizové situace na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada zatím své stanovisko nedodala.

Odvezli všechno, na čem se dá vysílat
Práce v hradeckém studiu je ochromena. "Neznamená to likvidaci studia, neznamená to zrušení studia. Zaměstnanci dál chodí do práce," řekl iDNES Hrabovský s tím, že odvoz techniky byl dopředu avizován a je součástí útlumu výroby vlastních programů. Značná část se jich podle něho vyráběla právě v hradeckém studiu.

Někteří redaktoři hradeckého studia potvrdili, že se investor chystal odvézt vybavení už delší dobu. "Odvezli všechno, na čem se dá vysílat, tedy kamery, stativy, mikrofony. Také střižna je zcela nefunkční," povzdechla si jedna z redaktorek.

Policii zaměstnanci hradeckého studia v noci nevolali. Studio hlídá soukromá bezpečnostní agentura, kterou asi před měsícem podle Kindernaye najala servisní společnost.

TV3 nevyrábí vlastní programy
TV3 už před měsícem oznámila útlum výroby vlastních programů. Od 5. listopadu se tak stalo. Podle ředitele TV3 Jana Martinka televize začala propouštět zaměstnance.

"Z našeho hlediska TV3 pokračuje ve vysílání. Máme plnou knihovnu programů od tuzemských i zahraničních producentů. Schéma se změnilo neznatelně, formát zůstává zachován," upřesnil Hrabovský.

Kindernay pohrozil, že servisní společnosti TV3 vypoví smlouvu, pokud se program odchýlí od licenčních podmínek.

Kindernay se dostal do sporu se zahraničním investorem televize TV3, společností EMV, když Rada pro televizní a rozhlasové vysílání odmítla povolit převod licence na lucemburskou firmu KTV, kterou Kindernay stoprocentně vlastnění. Taková byla ostatně Kindernayova dohoda s EMV.

Rada naopak schválila Kindernayovu žádost o převod na českou firmu RTV Galaxie, kterou také stoprocentně vlastní. Kindernay vyzval EMV aby do RTV Galaxie vstoupila, ale ta to odmítla.

Objevují se informace, že Kindernay potají hledá jiného investora, který by obešel dosavadní EMV. Tuto informaci však Kindernay popřel.

Držitel licence na vysílání TV3 Martin Kindernay, 6. llistopadu 2001

Vyklizené studio TV3 v Hradci Králové, 6. listopadu 2001

Několik zástupců akciové společnosti TV3, která je servisní organizací soukromé televize TV3, odvezlo v noci téměř veškerou vysílací techniku ze studia v Hradci Králové. (6. listopadu 2001)

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Voličský průkaz pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017
Nepřišel vám voličský průkaz? Ptejte se na poště, dost možná leží tam

Politické strany nabádají k tomu, aby lidé přišli volit. Někteří by možná chtěli, ale nebudou moci. Zatím jim totiž nepřišly voličské průkazy, o které si...  celý článek

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.