Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kim Čong-un se vrátil před kamery, nechybí hůl ani doprovod s notýsky

  16:47aktualizováno  16:47
Na obrazovku severokorejské televize se po dvou měsících vrátil vůdce Kim Čong-un. Za zvuku fanfár mohli diváci sledovat jeho inspekci v novém univerzitním kampusu, na letišti i ve školce. Kim sice na záběrech viditelně kulhá, dokumentem však státní média uťala spekulace o údajném vládním převratu.

Korejská centrální televize nový dokument odvysílala v úterý. Zahrnula do něj záběry z terénních „inspekcí“, které Kim Čong-un uspořádal během podzimu na čerstvě dokončených stavbách v Pchjongjangu a ve městě Andžu. Záběry špatně chodícího Kima doprovází oslavný komentář televizní moderátorky a slavnostní hudba.

Agentura Reuters upozorňuje, že státní televize nezveřejnila přesná data, kdy konkrétní záběry vznikly. Ta lze ovšem v některých případech odvodit ze zpravodajství Korejské centrální zpravodajské agentury (KCNA), která o aktivitách svého severokorejského „vůdce“ informuje velmi aktivně. Zprávu o kontrolní návštěvě nového terminálu Pchjongjangského mezinárodního letiště přinesla agentura v první listopadový den.

Další záběry pocházejí z návštěvy nového pracoviště akademie věd a sídliště pro vědecké pracovníky, což byl v polovině října vůbec první okamžik, kdy se Kim Čong-un objevil na veřejnosti s vycházkovou holí (více se dočtete zde).

V dokumentu se objevuje také například ukázka z Kimovy návštěvy mateřské školky a sirotčince v Pchjongjangu. KCNA o ní psala 26. října, o několik dní později vyvolala poprask na sociálních sítích. Fotografové totiž zachytili dva plyšáky, kteří se za Kimova záda připletli v poněkud kompromitující poloze.

31.října 2014 v 13:07, příspěvek archivován: 11.listopadu 2014 v 16:35

Someone is in trouble today... Pics of the day: http://t.co/1lwC0hcsjC pic.twitter.com/4Rbi6frawQ

Korejská státní televize svým dokumentem patrně chtěla vyslat do světa signál, že v izolované zemi neproběhl žádný státní převrat, jak se ve světových médiích spekulovalo. Jedenatřicetiletý Kim na začátku září s manželkou navštívil koncert, pak se ovšem 40 dní neobjevil na veřejnosti. Zanechal pravidelných inspekcí v severokorejských továrnách i úřadech, nepřišel dokonce ani na oslavu významného stranického výročí.

Kimova nezvykle dlouhá nepřítomnost vyvolala četné spekulace o jeho zdraví. Mluvilo se například o tom, že vůdce KLDR trpí dnou, která postihla i jeho předky. Objevily se i spekulace ohledně mocenského boje ve vedení země. Bývalý důstojník kontrarozvědky Čan Čin-sung na začátku října prohlásil, že vládu nad Severní Koreou převzalo organizační oddělení Korejské strany práce. Kim Čong-un je podle něj už pouze loutka v rukou mocných straníků (více se dočtete zde).

Jihokorejská zpravodajská služba však na konci října oznámila, že za Kimovým zmizením stál jarní úraz. Podle jihokorejské Národní zpravodajské služby si „vůdce“ v květnu zranil levý kotník. Lékaři mu tam později objevili cystu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

Narkoman si připravuje dávku heroinu.
Skotsku vymírá „generace Trainspotting“, narkomany kosí podlomené zdraví

Skotsko se už deset let potýká s rostoucím počtem úmrtí spojených s užíváním drog. V přepočtu na milion obyvatel v této statistice dokonce vévodí EU. Podle...  celý článek

Voják syrské armády v provincii Dajr az-Zaur (30. dubna 2017)
Zlikvidovali jsme více než dvě stě bojovníků IS, tvrdí Rusové

Ruské letectvo údajně zabilo přes dvě stě bojovníků teroristické organizace Islámský stát (IS), kteří byli na cestě k východosyrskému městu Dajr az-Zaur ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.