Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo stojí, ten jede

  22:22aktualizováno  22:22
Blokáda Prahy skončila. Jedná se. Škoda jen, že k nejpřirozenějšímu vyústění sporu dospěli politici s rebely až skrz rukojmí nevinných. Trpět v neprůjezdném centru Prahy kvůli Jaromíru Schlingovi bylo dvakrát skličující. Ministr dopravy rozhodně není politikem hodným zastání. Na odchod je zralý. I sám premiér Zeman odvolal jeho předchůdce za mnohem menší chyby a neúspěchy. Bránit však tisícům lidí ve volném pohybu kvůli prosazení profesních zájmů je nepřijatelné. I když se tentokrát nikomu nic hrozného nestalo. Dva dny trvala kuriózní situace: zatímco s požadavkem na demisi ministra se dalo souhlasit, s násilným protestem za prosazení téhož už nikoli.

Schlingův úřad vskutku ztrpčuje podnikání řadě lidí. Testy pro autoškoly jsou podle vyjádření řady odborníků zbytečně těžké, zahlcené teorií na úkor prověření praktických znalostí řidičů. A ministerstvo skutečně komplikuje dovozcům aut jejich živnost. Ministr má na svědomí i podstatnější provinění, počínaje reformou nereformou drah až po pohrdání výběrovými řízeními.

Slušného člověka musela nadzdvihnout i sprostota, s jakou se Schling a vládní mluvčí Rouček vypořádávali s blokádníky. Nálepky komunistů-pučistů či kšeftařů s kradenými auty by bez povšimnutí zapadly na záchodcích putyk, ne už ve vládních kuloárech.

Ale stačí to všechno na oprávnění ucpávat veřejné komunikace? Světí účel všechny prostředky? Smějí se brát do zástavy jako rukojmí další lidé? Pokud ano, pak každý s něčím či s někým nespokojený by mohl vyhlásit stav "občanské nespokojenosti", vypnout ostatním proud, zastavit vodu, zablokovat koleje, přestat léčit, učit, soudit nebo vypustit králíky na dálnici. Samotář, jako tisícihlavý dav.

Omezování druhých je možné omluvit nejvýš v krajních situacích, kdy další řešení už nejsou k dispozici. Blokáda kvůli hloupému zákonu nebo špatnému úředníkovi takové podmínky nesplňuje ani náhodou.

Často zní námitka, a po včerejšku ji opět uslyšíme, zda by s dovozci (železničáři, zemědělci, dopravci...) někdo jednal, kdyby jen cudně mávali fanglemi pod okny ministrů? Cožpak by se angažovali předsedové sněmovny i Senátu, poslanci? Těžko. Kdo zastaví provoz, obvykle "jede" k úspěchu.

Nevšímavost mnoha pánů a dam tam nahoře však neospravedlní vydírání. Byť by bylo korunováno úspěchem. Ti, kteří ho používají, se chovají stejně nadutě jako mnozí z těch, proti nimž míří své vzpoury.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.