Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kavan vysoudil na ČT sto tisíc

  10:56aktualizováno  10:56
Exministr zahraničí Jan Kavan vyhrál u pražského městského soudu občanskoprávní soudní spor s Českou televizí. Ta se mu musí omluvit a zaplatit stotisícové odškodné. Televize v jedné své reportáži uvedla, že Kavan nezaplatil clo za auto.

Šéf diplomacie Zemanovy vlády ale trvá na tom, že se při dovozu auta z Velké Británie ničeho protizákonného nedopustil. Kavan se domáhal ochrany osobnosti kvůli reportáži v pořadu ČT Fakta z července 2001.

Ta poukázala na podezření, že neuvedl v celním prohlášení vůz, který si přivezl z Británie na počátku 90. let. Uvedla, že podezření vyplývá z dopisu, v němž se Kavan zmiňuje o tom, že clo platit nechce.

Automobil Kavan podle reportáže v Česku prodal, v Británii však prý zůstával registrován na jeho jméno. Kavan za ně údajně neplatí poplatky, jež by podle britských předpisů platit měl, uvedla před třemi lety televize.

Spor Kavana s Českou televizí už řešily soudy na několika úrovních. Prvoinstanční i odvolací soud už v roce 2002 rozhodly, že se ČT musí omluvit a zaplatit odškodné. Televize podala dovolání k Nejvyššímu soudu.

Ten potvrdil rozhodnutí o omluvě. Verdikt, který přisoudil Kavanovi sto tisíc, ale zrušil a vrátil k novému projednání. Proti dnešnímu rozhodnutí městského soudu je možné odvolání k pražskému vrchnímu soudu.

"Žalobci se podařilo dokázat, že ho reportáž poškodila," řekla po vynesení zatím posledního rozsudku soudkyně Dagmar Stamidisová.

"My nyní počkáme, až dostaneme rozhodnutí soudu i s odůvodněním písemně. Poté zvážíme další kroky," řekl mluvčí České televize Martin Krafl. Pro televizi je podle něj důležité, že Kavanovi už zaplatila, a nehrozí tedy prodlení. Nedávno se také někdejšímu ministru zahraničí omluvila textem na obrazovce.

"Jsem spokojený, protože soud mi dal za pravdu a v plné výši vyhověl mé žalobě," uvedl Kavan. Už v minulosti soud rozhodl o tom, že auto nepašoval. "Bylo staré a zároveň součástí mého majetku, nepodléhalo tedy klasickým celním poplatkům."

Podle Kavana z reportáže vyplývalo, že je lhář a pašerák. "Předešlé kauzy, které se mě týkaly, byly politického rázu. Tentokrát šlo poprvé o zpochybnění mé osobní poctivosti a charakteru," vysvětli důvod, proč se cítil pořadem poškozen.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Policisté hrají v pořadu Primy, prezidium jejich účinkování prošetřuje

Policejní prezidium se ohradilo vůči pořadu Policie v akci televize Prima. Vedení policie vadí, že vznikl bez jejího vědomí a že v něm účinkují skuteční...  celý článek

Lubomír Zaorálek v debatě s Andrejem Babišem na festivalu Benátská! v Liberci...
Babiš ve vládě, to nesmíme dopustit, říká volební lídr ČSSD Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek si neumí představit, že by se sociální demokracie ocitla v jedné vládě s šéfem ANO Andrejem Babišem obviněným kvůli dotaci...  celý článek

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha. Za války spolupracoval s odbojem a...
Zemřel válečný veterán a účastník Pražského povstání Antonín Štícha

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha, bylo mu 93 let. Za druhé světové války spolupracoval s odbojem a zapojil se do Pražského povstání. Do armády se...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
SVÁŘEČ MIG, 30 000 Kč/měs.

Grafton Recruitment Praha
Středočeský kraj
nabízený plat: 23 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.