Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Katolíci vyvěsili billboard proti radě

  9:33aktualizováno  9:33
P r a h a - Katolická církev stupňuje svůj protest proti rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která zakázala pouštět do éteru reklamní spot přesvědčující lidi, aby se při sčítání lidu přihlásili k víře. K jejímu protestu se připojují i reklamní agentury, které chtějí na problém ještě více upoznit. V neděli se proto agentura, která zakázaný spot vyráběla, rozhodla narychlo vyrobit protestující bilboard. Ten v osm večer nechala postavit do Ruské ulice v Praze 2, kde rada sídlí.
Podívejte se na fotografie z vylepování billboardu.

POSTOJ CÍRKVÍ KE SČÍTÁNÍ
Synodní rada Českobratrské církve evangelické
 Je to východisko pro jednání se státem o formě a výši podpory církevní práce
Katolická církev, Česká biskupská konference
 Zjistí se počet lidí a církve si budou moci stanovit vlastní priority

Reklamní spot byl vysílán pouze jediný den. Pak velká mediální rada doporučila vysílání zastavit s odůvodněním, že se jedná o zakázanou reklamu na církve. "Tento krok považujeme za skandální a víme, že to má politický podtext," řekl v souvislosti se zákazem Daniel Herman, mluvčí české biskupské konference.

Václav Libis z reklamní agentury se účastnil večerního vylepování plakátu. "Je to taková protiakce, kterou chceme ukázat na to, co se tu děje. Je to boj proti svobodě slova," řek Libis.

Podle mluvčího České biskupské konference Daniela Hermana není vylepení bilboardu aktivitou katolické církve, nicméně snahu bránících se reklamních agentur chápe a rozumí jí.

Data ze sčítání lidu chce znát církev proto, aby věděla, s jakou silou může při jednáních se státem o svém postavení počítat a o jaký sponzorský potenciál se opírá. Údaj o vyznání přitom patří k informacím, které lidé při sčítání vyplňovat nemusí.

"Je pro nás důležité vědět, kolik lidí se hlásí ke křesťanským hodnotám," řekl Herman.

Billboard, kterým katolická církev protestuje před sídlem Rady pro rozhlasovéa televizní vysílání proti zákazu reklamního spotu na sčítání lidu. (25. února 2001)

Plakát v osm večer vylepil šéf reklamní agentury Václav Libis, který souhlasí s protestem církve. "Je to boj za svobodu slova," řekl. (25. února 2001)

Billboard nechala vyrobit reklamní agentura, která církvi vymyslela i rozhlasový spot. (25. února 2001)

Autor:


Prodeje mých knih šly dramaticky dolů, řekl Viewegh v pořadu Za scénou





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Syrští povstalci v bojích o město Chanasír nedaleko Aleppa (27. srpna 2013)
ZÁPISNÍK: Potáhneme na Sýrii! Čeští komunisté milují Severní Koreu

Moderátor usnul, mezi českými novináři se objevily výzvy k válčení a komunistický hejtman mluvil s velvyslancem KLDR o povodních, píše komentátor MF DNES...  celý článek

Nemůžete říci, že jste nebyli varováni, říká film Rolanda Emmericha 2012.
ZÁPISNÍK: Cože? Už zase krachuje západní civilizace?

Ministr byl na šrot, Zdeněk Škromach fotil "výborné koláčky", Okamuru s Bártou spojila kniha a Tokio volá "Banzai"! To jsou témata zápisníku "Minulý týden"...  celý článek

Miroslav Kalousek po jednání s prezidentem Milošem Zemanem.
ZÁPISNÍK: Několik slov chvály

O jednom kolegovi novináři a o nadávání na média. O české otázce a třech divadelních představeních. A také gratulace Miroslavu Kalouskovi, to jsou témata...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.