POSTOJ CÍRKVÍ KE SČÍTÁNÍ |
Václav Libis z reklamní agentury se účastnil večerního vylepování plakátu. "Je to taková protiakce, kterou chceme ukázat na to, co se tu děje. Je to boj proti svobodě slova," řek Libis.
Podle mluvčího České biskupské konference Daniela Hermana není vylepení bilboardu aktivitou katolické církve, nicméně snahu bránících se reklamních agentur chápe a rozumí jí.
Data ze sčítání lidu chce znát církev proto, aby věděla, s jakou silou může při jednáních se státem o svém postavení počítat a o jaký sponzorský potenciál se opírá. Údaj o vyznání přitom patří k informacím, které lidé při sčítání vyplňovat nemusí.
"Je pro nás důležité vědět, kolik lidí se hlásí ke křesťanským hodnotám," řekl Herman.
Billboard, kterým katolická církev protestuje před sídlem Rady pro rozhlasovéa televizní vysílání proti zákazu reklamního spotu na sčítání lidu. (25. února 2001) |
Plakát v osm večer vylepil šéf reklamní agentury Václav Libis, který souhlasí s protestem církve. "Je to boj za svobodu slova," řekl. (25. února 2001) |
Billboard nechala vyrobit reklamní agentura, která církvi vymyslela i rozhlasový spot. (25. února 2001) |