Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moderátor Voříšek důvěrníkem StB nebyl, rozhodl soud

  15:32aktualizováno  15:32
Městský soud v Praze ve středu rozhodl, že televizní moderátor Karel Voříšek byl jako důvěrník ve svazcích komunistické StB vedený neoprávněně. Kvůli podezření ze spolupráce s komunistickou tajnou policií musel Voříšek opustit místo moderátora zpráv TV Nova.

Moderátor Karel Voříšek podle soudu nebyl důvěrníkem StB. | foto: FTV Prima

Moderátor v 80. letech předsedal fakultní organizaci Socialistického svazu mládeže a právě v této pozici prý udal několik svých spolužáků. Ve spisech StB měl být vedený pod krycím jménem Renda (více čtěte zde).

„Jsem rád, že soud proběhl, a že se tak ukázalo, že jsem ve svazcích StB vedený neoprávněně. Je to jasný vzkaz těm, kteří mě dehonestovali. Ale na druhou stranu chci poděkovat všem těm, a nebylo jich málo, kteří při mně stáli a věřili mi,“ řekl Voříšek krátce po vynesení rozsudku.

Fotogalerie

Pro iDNES.cz doplnil, že nečekal, že soud vynese rozsudek už ve středu. „Vrátil jsem se kvůli tomu předčasně z dovolené, bylo to pro mě velice příjemné překvapení. Další kroky budeme eventuálně domlouvat s mým právníkem,“ uvedl moderátor k případné žádosti o odškodnění. „Pro mě je momentálně nejdůležitější to, že nám soud dal za pravdu,“ dodal.

„Městský soud dospěl k závěru, že pokud je někdo zaevidován jako důvěrník, to znamená může být v očích veřejnosti pokládán za spolupracovníka, tak právem žádá, aby soud tuto skutečnost napravil,“ řekl iDNES.cz moderátorův advokát Josef Lžičař.

Voříšek s ním o možnosti odškodnění ještě nehovořil. „Domnívám se, že pokud by to zvažoval, tak by jej spíše mohl požadovat po těch médiích, které o něm skoro dva roky psaly,“ uvedl advokát.

Kvůli nařčení musel Voříšek v listopadu roku 2012 odejít z Novy, kde působil 14 let. Televizní noviny moderoval společně s Markétou Fialovou. Moderátor se následně rozhodl své jméno očistit a hájit se soudní cestou. „Faktem je, že lustrační osvědčení měl čisté,“ řekl Lžičař.

Na televizní obrazovky se Voříšek vrátil v dubnu loňského roku, kdy dostal nabídku moderovat hlavní zpravodajskou relaci na Primě (více zde). „Vždycky jsem věděla, že je slušný člověk a že soud vyhraje. Proto jsem mu i nabídla moderování Zpráv FTV Prima a jsem ráda, že ji přijal,“ okomentovala nynější rozhodnutí soudu šéfredaktorka zpravodajství a publicistiky televize Prima Jitka Obzinová.

Moderátorovi nařčení na popularitě příliš neubralo, letos si dokonce odnesl cenu TýTý v kategorii osobnost zpravodajství (více o cenách zde).

Karel Voříšek po obvinění ze spolupráce s StB skončil na obrazovce televize Nova. Nyní hlásí zprávy na Primě:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

David Rath v ordinaci v Hostivici (8. června 2017).
Rath podal ústavní stížnost kvůli odposlechům v korupční kauze

Advokáti Davida Ratha chtějí ústavní stížností zvrátit rozhodnutí Nejvyššího soudu, který stvrdil, že v korupční kauze bývalého politika lze použít odposlechy....  celý článek

Rekonstrukce bitvy na Bílé hoře (23. září 2017)
Na Bílé hoře se opět střetli čeští stavové s císařským vojskem

Bitvu na Bílé hoře z roku 1620 připomněla v sobotu rekonstrukce, jíž se zúčastnilo několik stovek lidí v dobových kostýmech. Nechyběla ani děla a jezdci na...  celý článek

Parašutista dopadl při seskoku v Praze na Letné mezi diváky (23. září 2017)
Parašutista na Dni s armádou dopadl mezi diváky, zranil i dítě

Při seskoku parašutistů během Dne s armádou v Praze na Letné se jeden z nich netrefil do určeného prostoru a dopadl mezi diváky. Zranil sebe i dva přihlížející...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.