Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zeman natočí humorné spoty, Schwarzenberg potřebuje přesvědčit Moravu

  10:29aktualizováno  10:29
První krok mají prezidentští kandidáti za sebou a nyní se pečlivě chystají na ten druhý, rozhodující. Karel Schwarzenberg se chce zaměřit na moravské voliče, u kterých v prvním klání příliš neuspěl. Miloš Zeman ve spolupráci s režisérem Filipem Renčem natočí sérii humorně pojatých spotů.

Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg se už se svými týmy připravují na druhé kolo. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Zatímco Zeman bude v úterý nabírat sílu na rozhodující druhé kolo volby prezidenta, jeho tým už připravuje finále kampaně. Zemana se rozhodl podpořit hudebník Felix Slováček či bývalý kosmonaut, komunista Vladimír Remek. "K volbě pana Zemana vyzvu i já," potvrdila MF DNES herečka Jiřina Bohdalová, kterou Zeman už o víkendu označil za "skutečnou bombu závěru kampaně".

Režisér Filip Renč začne natáčet se Zemanem sérii spotů, v nichž bude expremiér "humorně glosovat" osobní i celospolečenská témata. "Scénář už máme připravený. Spoty budou určeny především na internet," řekl Renč. Videa by mohli voliči zhlédnout o víkendu.

V úterní MF DNES čtěte: Sto osobností prozradilo, zda dají hlas Miloši Zemanovi, nebo Karlu Schwarzenbergovi.

V pondělí se v Praze sešel Zemanův volební štáb, který detailně plánoval finále kampaně. Peníze mají na starosti předseda SPOZ Vratislav Mynář a zástupce ruské firmy Lukoil v Česku Martin Nejedlý. V týmu je i někdejší mluvčí premiéra Mirka Topolánka Jana Bartošová či Zemanova dcera Kateřina.

Další člen týmu Zdeněk Štengl v pondělí řekl, že následujících čtrnáct dní bude "pořádný masakr". "Čekám svižnou a drsnou kampaň, kterou známe z Francie nebo Spojených států amerických," uvedl.

Úspěšnost kandidáta Miloše Zemana v jednotlivých okresech při prvním kole

Úspěšnost kandidáta Miloše Zemana při prvním kole prezidentské volby v lednu 2013. Mapa ukazuje, kolik procent hlasů dostal v jednotlivých okresech.

Kolik hodlá Zemanův tým investovat do kampaně, není jasné. Na transparentním účtu je necelý milion, ale Zemanova kampaň je hodně neprůhledná. Expremiér se hodlá dál držet stejných témat jako dosud: přijetí zákona o prokázání příjmu a majetku či změna volebního zákona. Chce se také zaměřit na hodně sledované předvolební debaty v televizích.

Vyrovnanost souboje o Hrad dokládá anketa MF DNES mezi stovkou významných osobností. Padesát čtyři z nich dá hlas předsedovi TOP 09. 

Schwarzenberg se zaměří na regiony, kde skončil třetí a hůř

Podle analýzy, kterou si udělal Schwarzenbergův štáb, by Zeman nyní v duelu s ministrem zahraničí získal 54 procent hlasů. "Vzali jsme si výsledky voleb a předvolební průzkumy ze začátku ledna, jak by voliči jednotlivých kandidátů, kteří nepostoupí do druhého kola, volili v případě, že by byl souboj Zeman-Schwarzenberg," řekl iDNES.cz mluvčí kampaně Marek Pražák.


Prezidentská debata se tedy nakonec koná 16.1. a 23.1. ovšem ve změněných časech,a to 16.1. ve 14:00 a 23.1. v 17:00.

Co čeká soupeře o Hrad

  • středa, 16. 1., 14:00 - Debata v ČRo 1 - Radiožurnál 
  • čtvrtek 17. 1., 20:00 - Debata v České televizi (ČT1 a ČT24)
  • úterý 22. 1., 16:00 - Debata MF DNES a iDNES.cz, Národní technická knihovna v Praze, přímý přenos na iDNES.cz
  • středa 23. 1., 17:00 - Debata v ČRo 1 - Radiožurnál
  • čtvrtek 24. 1., 20:00 - Debata v České televizi (ČT1 a ČT24)

"Udělali jsme si z toho analýzu a vyšlo nám, že bohužel to pro nás není moc příznivé. Na základě toho musíme makat a velmi aktivně pracovat a zaměřit se hlavně na regiony, kde Karel Schwarzenberg skončil na třetím, čtvrtém místě," dodal Pražák.

Hlavní dvě cílové skupiny, na něž se ministr hodlá zaměřit, jsou nerozhodnutí voliči a lidé, kteří Zemana nevolili v prvním kole, ale ve druhém kole ho chtějí podpořit spíše než Schwarzenberga. "U těch vidíme možnost, že bychom je chtěli ještě přesvědčit," řekl Pražák.

Schwarzenberg v pondělí stihl jen poradu s volebním týmem. Jinak úřadoval na ministerstvu. Jako kandidát má však jasno v tom, že musí dobýt Moravu, kde jej v prvním kole Zeman "válcoval". "Na 90 procent pojedeme v pátek do Olomouce. Model kampaně vymýšlíme. Zatím stanovujeme, že pátek, sobota, neděle, pondělí budou dny, kdy můžeme vést kampaň. Ve zbytku dní se tomu bude Karel věnovat večer. Má jako politik velmi nabitý program," uvedl pro MF DNES Pražák.

Úspěšnost kandidáta Karla Schwarzenberga v jednotlivých okresech při prvním

Úspěšnost kandidáta Karla Schwarzenberga v jednotlivých okresech při prvním kole prezidentské volby v lednu 2013

Schwarzenberg má vše o to těžší, že na rozdíl od důchodce Zemana chodí normálně do práce. V úterý například přijme gruzínskou ministryni zahraničí. Do voleb ho čeká i návštěva Bruselu a nejspíš ještě další zahraniční cesta. Šéf diplomacie je navíc zároveň poslancem, takže bude muset sedět na schůzi Sněmovny, až se bude ve čtvrtek hlasovat o nedůvěře vládě.

Volba prezidenta

Také on by měl v příštích dnech se svým týmem natáčet volební klip pro druhé kolo. Je však pravda, že kníže už dokázal uspět v prvním kole s kampaní na poslední chvíli, takže je možné, že podobnou taktiku zopakuje a všechno dožene příští týden.

Kandidáty čeká i další porce rozhlasových a televizních debat. Česká televize chystá ve čtvrtek prezidentský duel v pražském Divadle Hybernia, kam se vejde 450 diváků, a 24. ledna na stejném místě prezidentské finále.

Otázky televize kandidátům dopředu neprozrazuje, takže si nemohou odpovědi připravit. "Oba kandidáti dostanou pouze rámcové tematické okruhy, nikoli konkrétní otázky. Moderovat bude opět Václav Moravec," informoval dramaturg předvolebního vysílání ČT Čestmír Franěk. Rozhlasovou debatu ve středu v poledne už kníže podle mluvčí Radiožurnálu Radky Mozgové zrušil, protože ho neuvolní ze zasedání vlády. "Hledáme náhradní termín," uvedla Mozgová.

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.