Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Urážíte prezidenta, píše kancléř Mynář médiím a domáhá se otištění

  12:41aktualizováno  12:41
Prezidentův kancléř Vratislav Mynář vytáhl do otevřeného boje s médii, která o zranění kolena Miloše Zemana referovala jako o kolapsu. Píše jim, že prezidenta, který si zaslouží respekt, urazila. Jeden server Mynářův dopis zveřejnil, další to zase odmítl.

Prezidentův kancléř Vratislav Mynář nepíše jen dopisy médiím. V posledních dnech vyšel najevo i jeho vztah s moderátorkou ČT Alexandrou Noskovou. Kvůli chybějící bezpečnostní prověrce možná na Hradě skončí. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Zprávu o tom, že prezident Zeman ve skutečnosti nejenže upadl, ale ocitl se též "na konci sil" a prodělal kolaps, zveřejnil web Týden.cz v neděli 3. listopadu jako upoutávku na pondělní tištěné vydání stejnojmenného týdeníku. To se Zemanovu zranění věnovalo podrobněji. Od Týdne slova o kolapsu převzala další média.

Portál iDNES.cz zprávu tehdy nepublikoval. Kvůli článku Týdne se obrátil na ministra zdravotnictví a šéfa Zemanova lékařského konzilia Martina Holcáta, mluvčí Hradu Hanu Burianovou i kancléře Vratislava Mynáře, všichni text označili za nesmysl. Když se později Zeman objevil na záběrech kamer, skutečně nejevil příznaky toho, že by měl prodělat mrtvici či si při pádu poranit obličej.

Zpráva nicméně začala kolovat mediálním prostorem a Mynář se počátkem prosince rozhodl, že to tak nenechá. Napsal obšírnou odpověď a rozeslal ji médiím, která Týden monitorovala. Například server ParlamentníListy.cz ji pak publikoval (najdete ji zde).

"Byly zveřejněny informace týkající se zdravotního stavu pana prezidenta, které se nezakládají na pravdě a jsou hrubou urážkou na cti a důstojnosti hlavy státu, tedy osoby, která zasluhuje určitého respektu, vážnosti a úcty," vytýká například médiím Mynář.

Uvedené údaje podle Mynáře "zároveň hrubě poškozují čest a důstojnost prezidenta republiky a také jeho dobré jméno". Důvod mediálních spekulací o vlivu alkoholu na pád je nicméně nasnadě, sám prezident se svého času chlubil, že denně pije šest sklenic vína a tři panáky slivovice.

Týden otištění Mynářových výhrad odmítl. "Rozhodně nehodlám vyhovět vaší žádosti, protože váš dopis kromě chyb obsahuje i něco závažnějšího. Vztekle si myslíte, že jako nejvyšší státní úředník máte právo útočit na svobodu slova. Chápu, že ve vaší pidipartaji SPOZ v obklopení nomenklaturních kádrů je to asi věc běžná, ale v demokratickém státě to díky bohu takhle nefunguje," uvedl šéfredaktor časopisu František Nachtigall na webové mutaci Týdne.

Šéf Zemanova lékařského konzilia ministr zdravotnictví Martin Holcát 30. října uvedl, že prezident k úrazu přišel zřejmě při noční cestě na toaletu, když "do něčeho narazil". Miloslav Ludvík, ředitel motolské nemocnice, v níž Zemana ošetřili, označil poranění za drobné.

Ještě téhož dne večer uvedl Holcát, že zranění je vážnější a prezident má poškozený meniskus. Zdá se tak, že na toto poranění při první návštěvě v nemocnici nepřišli, i když Zemanovi už tehdy podle nynějšího Mynářova vyjádření udělali sonografické i rentgenové vyšetření kolene. O den později se ukázalo, že prezident stráví šest týdnů na vozíku.

Druhého listopadu byl za viníka označen Zemanův pes, který údajně shrnul koberec, o nějž prezident zakopl.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.