Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ODS je překvapená. Twitter v kampani funguje a osobní kontakt chce odvahu

  1:56aktualizováno  1:56
Předvolební kampaň se z billboardů a sociálních sítí pomalu přesouvá přímo do ulic. Nejaktivnější jsou zde sociální demokraté. ODS a TOP 09 zatím sází spíše na sociální sítě, avšak mezi lidi se také chystají. Podle některých členů ale kontaktní kampaň vyžaduje dávku odvahy.

Předvolební billboardy KDU - ČSL, ODS, SPOZ a ČSSD. | foto: koláž iDNES.cz

Ve středu před druhou hodinou odpolední postával šéf ČSSD Bohuslav Sobotka v Hradci Králové a rozdával růže. Typický znak sociálnědemokratické kampaně nyní bude v ulicích vidět mnohem častěji.

Téma o volebních kampaních stran Čtěte ve čtvrtek, 19. 9.

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Politici z ČSSD jsou zatím vidět nejvíce, a to většina z nich vyráží mezi lidi až od počátku příštího týdne. Občanští demokraté zatím lákali převážně na sociální síť Twitter. I když se krátce po spuštění objevily rozpaky a mnozí straníci teprve v tu chvíli zjišťovali, cože to ten Twitter vlastně je, ODS si nyní kampaň pochvaluje.

"Je vidět, lidé o ní debatují. Překvapilo nás, jaký dosah tato sociální síť má. Vyvolává obrovskou diskusi," zhodnotil úřadující předseda strany Martin Kuba. Upozornil ale, že stejně jako pro ostatní strany je pro ně nejdůležitější setkávání s občany. Sám Kuba se třeba dnes chystá na Běh pro zdraví ve Strakonicích.

Musíme u dveří vysvětlovat, že nejsme svědci Jehovovi

Ne všichni jsou ale z podobných akcí nadšeni. "U nás jsou lidé hodně naštvaní. Vyjít na ulici v modrém tričku s letáčky vyžaduje odvahu. Do ulic vyrazíme, ale určitě budeme chodit aspoň ve dvou," říká kandidát ODS, který chce zůstat v anonymitě.

Kuba takové obavy nesdílí, tvrdí, že se zatím setkal jen s pozitivními ohlasy. "Každý máme své voliče i nevoliče, určitě se nevyhneme odlišným názorům, ale to je v kampani přirozené," dodává předseda strany.

Manažer TOP 09 z Vysočiny Michal Kubík potvrzuje, že politik musí projevit dávku osobní odvahy. "Chce to odhodlání, ale naše zkušenosti jsou vesměs pozitivní. Když děláme door to door kampaň, musíme lidem rychle vysvětlit, že nejsme svědci Jehovovi nebo že jim nechceme vnutit nádobí, a pak už to nějak jde," uvedl Kubík.

Na Vysočině se chtějí zaměřit při volební kampani hodně na vesnice. "Pojedeme buď na kole, nebo autem, navštívíme místní obchod či restauraci a probereme s lidmi, co je zajímá," dodává.

Podle hlavního volebního manažera TOP 09 Jaroslava Poláčka v mnoha místech kandidáti už do ulic vyrazili. Hlavní boom kontaktní kampaně ale ještě přijde.

Autoři: ,


Témata: KDU-ČSL, ODS, SPOZ




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.