Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

SuperVáclav končí, za kampaní stál registrátor webových domén

  17:48aktualizováno  17:48
Jepičí příběh SuperVáclava je definitivně u konce. Pouliční akce muže, který se převlékal za komiksového hrdinu, byly reklamní kampaní registrátora internetových domén Active24. Firma to přitom před dvěma týdny na přímý dotaz iDNES.cz popřela.

SuperVáclav při rozhovoru pro iDNES.cz | foto: Marek Burza

Fotogalerie

Kampaň na zviditelnění projektů webhostingové společnosti připravila kreativní agentura Loosers. Obě firmy to potvrdily na svých webech i ve společné tiskové zprávě.

"Ano, je to naše kampaň," řekl iDNES.cz manažer marketingu Active24 František Grunt. Ten samý člověk jen o pár dnů dříve ale tvrdil, že SuperVáclav není reklamou na jeho firmu. "Bohužel tenkrát jste volali ve špatný čas," vysvětluje nyní.

V polovině října iDNES.cz uvedl, že se za maskou SuperVáclava skrývá šestatřicetiletý Karel Mařík, který se v minulosti účastnil reklamních akcí, a že tedy SuperVáclav pravděpodobně je netradičním komerčním sdělením. Vysypal například hnůj před Všeobecnou zdravotní pojišťovnou či pomazal exkrementem pejskaře, který neuklidnil po svém mazlíčkovi.

Doménu supervaclav.cz založil fiktivní Václav Procházka

Možnost objasnění celé akce od začátku komplikoval i fakt, že je v Česku možné registrovat internetovou doménu na fiktivní jméno. Adresa supervaclav.cz totiž měla registraci na Václava Procházku z Oldřichovy ulice v Praze 2.

Redakce iDNES.cz se minulý týden pokusila majitele domény kontaktovat. Na uvedené adrese totiž skutečně jistý Procházka bydlí. Křestním jménem se ale jmenuje Petr a redaktorovi se dušoval, že s registrací internetové domény nemá nic společného. "Nic jsem si neobjednal ani nezaložil," uvedl minulý týden. 

"To je supernáhoda, že v tom domě skutečně bydlí nějaký Procházka," komentoval to v pondělí Grunt. "V rámci kampaně jsme nemohli přiznat, že doména je zaregistrovaná na nás, proto jsme ji zaregistrovali na vymyšlenou osobu a náhodně k ní vybrali adresu. Není to úplně standardní postup, ale po odhalení akce jsme hned doménu převedli na Active24," dodal. 

Zamotaný případ se minulý týden ještě o něco více zauzlil, když se ke kampani na svém webu přihlásila skupina mladých kreativců Volný radikál. Akci prý dělala pro distributora sportovních videokamer.

Posléze se ale ukázalo, že se jedná o fiktivní reklamní agenturu, která chtěla vyvolat diskusi o guerilla marketingu. Jakoukoliv spojitost s Volným radikálem i SuperVáclavem ve vyjádření pro iDNES.cz popřel i samotný distributor videokamer.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.