UKÁZKA SPOTŮ:
Spoty z kampaně si můžete stáhnout zde
Podle autorů projektu "Rozhodněte to aneb Jít volit je sexy", jsou právě mladí lidé nerozhodnutí nebo vůbec nechtějí jít volit. "Nezajímají se o své politické reprezentanty a volební právo je v jejich očích bezvýznamné," píší autoři na svém webu.
Základem kampaně je série tří reklamních spotů od tří renomovaných režisérů, kteří mají podle autorů úplnou volnost v tvorbě a pojetí daného tématu. Spoty se budou promítat v televizích Óčko a Spektrum. Diváci je uvidí také v některých kinech.
"Primárním cílem projektu je zvýšit volební účast ve sněmovních volbách v červnu 2006 a snížit tak volební výsledek extremistických politických stran," tvrdí autoři projektu. Dalším cílem je pak motivovat nevoliče k aktivní volební účasti.
"Když lidi nebudou volit, tak se politici budou chovat arogantně, budou kašlat na to, co si společnost myslí a budou s námi jednat stále jako se stádem ovcí," řekl ČTK autor projektu Michal Gregorini z grafického studia Mowshe.
Autory filmových spotů jsou režiséři Marek Najbrt a Ivan Zachariáš s výtvarnicí Michaelou Pavlátovou.
Zachariáš například ve svém krátkém spotu nabídne divákům pohled do Poslanecké sněmovny. Přiblíží obrázky znuděných politiků, kteří nic nedělají nebo si čtou noviny.
"Nemyslím si, že to bude mít nějaký zásadní efekt, bohužel, ale aspoň to lidi upozorní na to, že volby jsou, a upozorní je to zábavnou formou. A třeba jim dojde, že by bylo dobré tam jít, že je to jen chvilka," řekl ČTK Zachariáš.