Kampaň začne být výrazně vidět v polovině října.

Kampaň začne být výrazně vidět v polovině října.

Kampaň k radaru bude levná a nestranná, slibuje vláda

  • 297
Vláda představila informační kampaň o americké radarové základně. Nese název Proti raketám. Nebude prý jednostranná, zazní argumenty pro i proti umístění radaru. Odpůrci základny tomu nevěří. Vládní koordinátor Tomáš Klvaňa klade důraz na to, že kampaň bude levná. Má stát 15 milionů.

Kampaň podle Klvani začíná už v těchto dnech, v půlce října by už měla být nepřehlédnutelná. Její podtitul zní "informace, argumenty a diskuze o účasti České republiky v protiraketové obraně".

Název Proti raketám, který může na první pohled připomínat i akci odpůrců základen, má upozorňovat na účel radaru - chránit proti raketové hrozbě.

Zakázku za 15 milionů pro vládu zpracovává PR agentura AMI. Její zástupce spolu s Klvaňou na tiskové konference ujišťovali, že nechtějí jen propagovat radar. Budou prý zveřejňovat argumenty pro i proti.

"Předmětem inzertní kampaně nebude přesvědčování," řekl Milan Hejl z AMI. Bude jen odkazovat na internetové stránky a další zdroje, kde lidé o radaru dostanou informace.

Klvaňa ale nezapomněl poznamenat, že podle průzkumů lidé, kteří mají o radaru více informací, častěji podporují jeho výstavbu.

Nejsou peníze ani čas
Několikrát na tiskové konferenci zaznělo ujištění, že kampaň je levná. "Nebudou peníze na to, abychom točili nějaké velké filmy," popsal Hejl připravované informační DVD. "Nemáme čas ani peníze na dokonalou formu," řekl o kampani Klvaňa.

Klvaňův tým chystá informační turné po České republice. Kampaň se dostane k lidem prostřednictvím letáčků, novinové inzerce, internetu, DVD. Zájemci si budou moci objednat informační e-maily.

Tematicky má kampaň Proti raketám pokrýt všechny sporné otázky okolo radaru: potřebu protiraketové obrany, ohrožení národní suverenity, zdravotní účinky záření i ekonomický vliv na brdský region.

Vládní koordinátor přiznal, že jedním z cílů je také ukázat lidem, že kabinet a Sněmovna mají kompetence rozhodnout o umístění radaru.

O grafiku kampaně Proti raketám se postará známý grafik Aleš Najbrt. Internetové stránky se připravují, budou na adrese www.protiraketam.cz.

Odpůrci základen se proti kampani bouří
Hned po představení kampaně se ozval pobouřený hlas odpůrců radaru. Iniciativa Ne základnám ujištěním Klvani nevěří.

"Vládní zmocněnec sice tvrdí, že kampaň nebude nikoho přesvědčovat, že bude pouze poskytovat informace. Ale o tom, jaké informace bude poskytovat, jsme si měli možnost udělat obrázek již během uplynulých týdnů," uvedl mluvčí iniciativy Jan Tamáš.

Ne základnám se také nelíbí název kampaně. Sousloví Proti raketám je prý dvojsmyslné a matoucí. Navíc straší občany raketovým útokem, který v současnosti není reálný, říkají odpůrci radaru.

Iniciativa Ne základnám si stěžuje, že jí Topolánkův kabinet neodpověděl na žádost o dotaci vlastní kampaně proti radaru. Odpůrci chtěli polovinu z vyhrazených 15 milionů, aby názorově vyvážili informování veřejnosti. - více zde


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Témata: Radar, Raketa, vláda, zakázka

Video