Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Šetřete vodou, nabádá Evropany v kampani neurotické vědro

  17:52aktualizováno  17:52
Evropská komise v úterý zveřejnila nový videoklip v rámci kampaně Generation Awake. Neurotické vědýrko Walter si v záznamu na psychiatrickém křesle stěžuje na to, jak lidé zbytečně plýtvají vodou. Kampaň se snaží upozornit i na jiné spotřebitelské nešvary Evropanů, například plýtvání jídlem.

Videoklip s kbelíkem Walterem je propojený s webovými stránkami projektu Generation Awake (podívejte se zde), která je dostupná ve 23 jazycích. Lidé se tam mohou dozvědět, jak šetřit životní prostředí. Cílem projektu je přimět Evropany více přemýšlet o svých návycích a pomoct jim změnit své chování v rámci trvale udržitelného rozvoje.

Kolik vody spotřebujeme na každodenní činnosti?

Spláchnutí toalety
10 - 12 litrů 
Koupel ve vaně
100 - 150 litrů
Sprchování
60 - 80 litrů
Mytí nádobí v myčce
15 - 30 litrů
Praní v pračce
40 - 80 littrů
Denně v kuchyni
5 - 7 litrů
       Zdroj: Vodárny Ondeo

Vědro Walter leží v klipu na pohovce u psychiatra a stěžuje si na lidi, kteří neustále plýtvají vodou. Nahrávka končí tím, že lékař omylem vylije sklenici s vodou a Walter dostane neurotický záchvat.

Kde se dá na vodě ušetřit?

Taška Akční Agáta se na webových stránkách projektu snaží Evropany přesvědčit, že nemusí mít všechny nové věci, které na ně koukají z výloh obchodů. Cílem kampaně je přesvědčit lidi, aby si kupovali jen věci, které opravdu potřebují a využijí. 

Servác Soudeček zase kritizuje častý zvyk lidí naplnit si lednici jídlem, které se rychle kazí. Obvykle ho nestihnou sníst a zbytečně ho pak vyhazují. Rutinér Ruda chce Evropany přesvědčit, aby při nakupování přemýšleli o původu výrobku, například jaké přírodní zdroje na jeho výrobu byly použity a jestli to příliš nezatížilo životní prostředí.

Letos v kampani přibudou i další projekty. Na webových stránkách Generation Awake vzniknou nové rubriky o vodní stopě spotřebních věcí jako jsou džíny, hamburgery nebo pivo. V září 2012 pak odstartuje videosoutěž.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Židé, prosím, sprchujte se. Cedule v švýcarském hotelu naštvaly Izrael

Malý alpský hotel ve Švýcarsku vyvolal pobouření, když ve svých prostorách umístil cedule s pokyny pro židovské hosty. Po vlně kritiky, ke které se připojila i...  celý článek

Kim Čong-un zkoumá plány útoku na Guam
Velmi moudré rozhodnutí. Trump chválí Kima za odklad útoku na Guam

Za „velmi moudré a logické rozhodnutí“ pochválil ve středu americký prezident Donald Trump severokorejského vůdce Kim Čong-una, který prozatím odložil plány...  celý článek

Donald Trump na tiskové konferenci v Trump Tower v centru Manhattanu (15. srpna...
Trump překvapil média surreálnou tiskovkou, zaskočil i své poradce

Donald Trump má za sebou jednu z nejpodivnějších tiskových konferencí od nástupu do Bílého domu. Bojovné vystoupení, v němž se vrátil k víkendovým nepokojům v...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.