Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kampaň ČSSD nebude bombastická, říká dramaturg

  19:02aktualizováno  19:02
Sociální demokraté představili hlavy své předvolební kampaně. Vedle manažera kampaně dosavadního šéfa ČSA Jaroslava Tvrdíka také jejího dramaturga. Stal se jím muzikálový producent Oldřich Lichtenberg. Na kampani sociální demokracie se podílel už v letech 1996 a 1998.
ČSSD

ČSSD - ČSSD - ilustrační foto. | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

Premiér Paroubek oznámil, že jste se stal dramaturgem volební kampaně ČSSD... Spíš bych použil termíny spojené s kreativitou, nápady. Možná kreativní ředitel. Když už dramaturg, tak dramaturg formy, nikoliv obsahu. A šéfem je pan Tvrdík. A my ostatní mu budeme podřízeni. Šéfem bude on. Všechny věci musí podléhat jeho schválení.

Kdy jste se tedy s premiérem dohodli na spolupráci?
Bylo to zatím jen krátké setkání před Vánocemi. Jednou jsem se také sešel s manažerem kampaně panem Tvrdíkem. Na ničem konkrétním jsme se zatím nedomlouvali. Teprve asi za dva týdny bude programová konference a teprve tam se začnou hledat způsoby, jak obsah dostat k lidem v co nejpřijatelnější, nejvlídnější a nejkomunikativnější formě.

Proč myslíte, že se Jiří Paroubek obrátil zrovna na vás?
Jsem muzikálový producent, takže doufám, že chtěl někoho, kdo je schopen dělat velké produkce se smyslem pro detail a se správným kreativním řešením.

Muzikál je také oblíbenou "lidovou" zábavou. ČSSD se snaží mít lidovou tvář. Není ta spojitost také v tom?
Ano, je možné, že i proto jsem byl osloven, že je to zábava pro širokou veřejnost, že na nás chodí různé sociální a věkové skupiny lidí, i to je možná jeden z důvodů, proč jsem tu nabídku dostal.

Čím vás ta nabídka prvně zaujala?
Je to výzva. Je to velká reklamní kampaň. Já si myslím, že sociální demokracie je neprávem kritizována nebo nařčena z nějaké komunizace, to já si nemyslím. Podle mě je to standardní demokratická strana. Mně láká podílet se kreativitou na velké kampani pro ČSSD.

Takže je vám ČSSD politicky názorově blízká? Jste jejím členem?
Bezesporu je mi blízká. Jinak bych to nemohl dělat. Ale jsem nestraník a jako nestraník asi i zemřu, ale nemohl bych to například dělat pro komunistickou stranu. Dá se říct, že jsem sympatizant sociální demokracie.

Volil jste naposledy sociální demokracii?
Ano. Ale moje žena ne. Ta je voličkou ODS a máme doma kvůli tomu spory (smích).

Uvedl jste, že byste se na kampani nepodílel, kdybyste nebyl sympatizant ČSSD, ale je to pro vás třeba i finančně zajímavá záležitost?
Samozřejmě. Budu dostávat odměnu, ale o konkrétní částce jsme se nebavili. Především je to pro mě obrovská profesní výzva, podílet se na velikánské reklamní kampani.

Říkáte, že jste se zatím o podobě kampaně nebavili. To po vás Jiří Paroubek nechtěl nějaký koncept, když vás vybíral?
Samozřejmě, nějaký princip jsem popsal, ale šlo jen o koncept nápadů, kterým dominuje slušnost a vlídnost.

To je dost abstraktní pojem. V čem konkrétně by se slušnost a vlídnost měla v kampani projevit?
To zatím nemůžu říct. Já se budu jen snažit, aby kampaň byla vedena nekonfrontačně, originálně, kreativně. Jsem člověk formy. Obsah chystá strana. Ale myslím, že kampaň nebude mediálně bombastická. Myslím, že voliči jsou přesyceni válkou billboardů.

Z vaší profese muzikálového producenta se nabízí využití známých tváří, herců a zpěváků, kteří účinkují v muzikálech, které produkujete. Hodláte je také zapojit?
Rovnou vám řeknu, že nechci používat formu megakoncertu, jak tomu bylo v minulé kampani. To mi věřte, že takové nápady nemám. A své kolegy bych využil pouze, pokud by byli ve stejné pozici jako já. Tedy přinejmenším sympatizanti strany. Nechci aby to lidi dělali pro peníze, a pak sešli z pódia a vyjádřili se jinak. Nikoho nebudu nutit a dokonce si myslím, že divadlo i jednotliví umělci jsou spíš velmi pravicově orientovaní. 

Neobáváte se tedy, že vám tato angažovanost může ublížit, u kolegů i u diváků?
To je možný. Ať si každej udělá svůj názor, ale žijeme v demokratické společnosti. Máte pravdu, že se mohou třeba i diváci rozdělit a vnímat to nějak vyhraněně, ale doufám, že se to nestane. Tohle je moje osobní věc. Naše divadlo je apolitické.

Když se do volební kampaně ODS zapojili Lucie Bílá a šéf Divadla Ta Fantastika Petr Kratochvíl, mnoho lidí to divadlo začalo vnímat jako trochu jako "ódéesácké".
To je možné. Ale já do toho divadlo zatahovat nebudu. Je to má osobní práce. A doufám, že jako hlavní mojí činností zůstane i nadále produkce muzikálů. Třeba i s pravicovými herci.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Zeman ocení další velká jména, na Hradě vyznamená Schrödera a Lopraise

Prezident Miloš Zeman hodlá podle MF DNES při příležitosti státního svátku 28. října na Hradě vyznamenat bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera....  celý článek

Sociální demokraté se v sobotu večer při sledování volebních výsledků zamkli v...
ČSSD zažila knock-out, řekl Zimola. Bývalý hejtman může začít stoupat

Po rozpadu krajské koalice se vzdal hejtmanského křesla, vedení strany ho nechalo vyškrtnout z kandidátky pro volby do Sněmovny. Část lídrů ČSSD kvitovala, že...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.