Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kampaň ČSSD nebude bombastická, říká dramaturg

  19:02aktualizováno  19:02
Sociální demokraté představili hlavy své předvolební kampaně. Vedle manažera kampaně dosavadního šéfa ČSA Jaroslava Tvrdíka také jejího dramaturga. Stal se jím muzikálový producent Oldřich Lichtenberg. Na kampani sociální demokracie se podílel už v letech 1996 a 1998.
ČSSD

ČSSD - ČSSD - ilustrační foto. | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

Premiér Paroubek oznámil, že jste se stal dramaturgem volební kampaně ČSSD... Spíš bych použil termíny spojené s kreativitou, nápady. Možná kreativní ředitel. Když už dramaturg, tak dramaturg formy, nikoliv obsahu. A šéfem je pan Tvrdík. A my ostatní mu budeme podřízeni. Šéfem bude on. Všechny věci musí podléhat jeho schválení.

Kdy jste se tedy s premiérem dohodli na spolupráci?
Bylo to zatím jen krátké setkání před Vánocemi. Jednou jsem se také sešel s manažerem kampaně panem Tvrdíkem. Na ničem konkrétním jsme se zatím nedomlouvali. Teprve asi za dva týdny bude programová konference a teprve tam se začnou hledat způsoby, jak obsah dostat k lidem v co nejpřijatelnější, nejvlídnější a nejkomunikativnější formě.

Proč myslíte, že se Jiří Paroubek obrátil zrovna na vás?
Jsem muzikálový producent, takže doufám, že chtěl někoho, kdo je schopen dělat velké produkce se smyslem pro detail a se správným kreativním řešením.

Muzikál je také oblíbenou "lidovou" zábavou. ČSSD se snaží mít lidovou tvář. Není ta spojitost také v tom?
Ano, je možné, že i proto jsem byl osloven, že je to zábava pro širokou veřejnost, že na nás chodí různé sociální a věkové skupiny lidí, i to je možná jeden z důvodů, proč jsem tu nabídku dostal.

Čím vás ta nabídka prvně zaujala?
Je to výzva. Je to velká reklamní kampaň. Já si myslím, že sociální demokracie je neprávem kritizována nebo nařčena z nějaké komunizace, to já si nemyslím. Podle mě je to standardní demokratická strana. Mně láká podílet se kreativitou na velké kampani pro ČSSD.

Takže je vám ČSSD politicky názorově blízká? Jste jejím členem?
Bezesporu je mi blízká. Jinak bych to nemohl dělat. Ale jsem nestraník a jako nestraník asi i zemřu, ale nemohl bych to například dělat pro komunistickou stranu. Dá se říct, že jsem sympatizant sociální demokracie.

Volil jste naposledy sociální demokracii?
Ano. Ale moje žena ne. Ta je voličkou ODS a máme doma kvůli tomu spory (smích).

Uvedl jste, že byste se na kampani nepodílel, kdybyste nebyl sympatizant ČSSD, ale je to pro vás třeba i finančně zajímavá záležitost?
Samozřejmě. Budu dostávat odměnu, ale o konkrétní částce jsme se nebavili. Především je to pro mě obrovská profesní výzva, podílet se na velikánské reklamní kampani.

Říkáte, že jste se zatím o podobě kampaně nebavili. To po vás Jiří Paroubek nechtěl nějaký koncept, když vás vybíral?
Samozřejmě, nějaký princip jsem popsal, ale šlo jen o koncept nápadů, kterým dominuje slušnost a vlídnost.

To je dost abstraktní pojem. V čem konkrétně by se slušnost a vlídnost měla v kampani projevit?
To zatím nemůžu říct. Já se budu jen snažit, aby kampaň byla vedena nekonfrontačně, originálně, kreativně. Jsem člověk formy. Obsah chystá strana. Ale myslím, že kampaň nebude mediálně bombastická. Myslím, že voliči jsou přesyceni válkou billboardů.

Z vaší profese muzikálového producenta se nabízí využití známých tváří, herců a zpěváků, kteří účinkují v muzikálech, které produkujete. Hodláte je také zapojit?
Rovnou vám řeknu, že nechci používat formu megakoncertu, jak tomu bylo v minulé kampani. To mi věřte, že takové nápady nemám. A své kolegy bych využil pouze, pokud by byli ve stejné pozici jako já. Tedy přinejmenším sympatizanti strany. Nechci aby to lidi dělali pro peníze, a pak sešli z pódia a vyjádřili se jinak. Nikoho nebudu nutit a dokonce si myslím, že divadlo i jednotliví umělci jsou spíš velmi pravicově orientovaní. 

Neobáváte se tedy, že vám tato angažovanost může ublížit, u kolegů i u diváků?
To je možný. Ať si každej udělá svůj názor, ale žijeme v demokratické společnosti. Máte pravdu, že se mohou třeba i diváci rozdělit a vnímat to nějak vyhraněně, ale doufám, že se to nestane. Tohle je moje osobní věc. Naše divadlo je apolitické.

Když se do volební kampaně ODS zapojili Lucie Bílá a šéf Divadla Ta Fantastika Petr Kratochvíl, mnoho lidí to divadlo začalo vnímat jako trochu jako "ódéesácké".
To je možné. Ale já do toho divadlo zatahovat nebudu. Je to má osobní práce. A doufám, že jako hlavní mojí činností zůstane i nadále produkce muzikálů. Třeba i s pravicovými herci.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.