"Musel jsem přijet, protože když to tak půjde dál, přijdu o práci a jinou tam u nás nemám šanci sehnat," říká řidič červeného kamionu Volvo, který do Berlína přijel až z Rostocku na pobřeží Baltského moře. "Je to naše poslední šance," uvedl před kamerami desítek televizních stanic šéf národního sdružení autodopravců Karl-Heinz Schmidt.
Berlín se s protestem autodopravců vypořádal celkem v poklidu. Ráno sice na dálnicích směrem do centra vznikly až dvanáctikilometrové zácpy, ale očekávaný kompletní dopravní kolaps nenastal. "Cesta do práce mi trvala dnes o hodinu déle, měl jsem smůlu, musel jsem jet autem," konstatoval při svém pozdním příchodu na obchodní jednání nikterak rozezleně Dieter Schneideret, pracující v německém Telekomu. Většina Berlíňanů však situaci vyřešila tím, že jela městskou hromadnou dopravou.
Berlín tedy ochromen nebyl, a zřejmě proto se ani Schröderova vláda netváří, že by přepravcům nějak ustupovala. Dokonce stále trvá na postupném zavádění ekologické daně, která má ceny pohonných hmot ještě zvýšit. Ministr dopravy Reinhard Klimmt dopravcům dokonce vzkázal, že jediné, o čem je vláda ochotna jednat, jsou zvýhodněné úvěry, v žádném případě ne snižování daní. Schröderův kabinet už v pátek zvýšil příspěvek sociálně slabým rodinám na cestu do zaměstnání a na vytápění bytu. "Tyto kroky byly konečné a žádné další úlevy kabinet nepřipravuje," uvedl jménem vlády směrem k protestujícím přepravcům Klimmt.