Zeptali jsme se Matěje Bendla z BBS: Můžete čtenářům přiblížit, co se vlastně stalo s projektem Tears? Projekt Tears je programátorsky kompletně přepracováván, neboť původní verze byla velmi nestabilní a vůbec po všech stránkách nevyhovující dnešním standardům. Hra Tears bude první podobnou izometrickou 3D dventure/RPG hrou, která bude plně v češtině, takže věřím, že naše uživatele podobný projekt potěší. Jaké hry plánujete do budoucna? Do budoucna máme připravenou celou řadu zajímavých projektů, vše ale závisí na tom, zda se nám v dohledné době podaří realizovat zamýšlený vývojářský tým. Jsme již delší dobu v jednání s nejmenovaným zahraničním subjektem, který bude celý projekt zastřešovat. O konkrétní podobě jednotlivých projektů vás budeme oficiálně informovat až v okamžiku, kdy bude jasný termín realizace. |
Firma BBS se zatím "proslavila" průměrnou logickou hrou Alchemix a docela slušnou adventurou Argo, nicméně osud připravovaných her zatím není vůbec jistý. Nejzajímavěji vypadá již několik let vytvářené RPG Tears, u kterého se v nynější době přepisuje kompletní kód. V roli ne zrovna typického hrdiny budete v Tears muset způsobit převrat v království, přičemž pokud jako prostředek použijete nějakou tu vraždu, nikdo se na vás zlobit nebude. O další hře, 2D akci Flora, se toho také zatím moc neví.
Společnost Cinemax se do podvědomí hráčů zapsala zřejmě až slovenskou adventurou Ve stínu havrana, kterou sám přeložil do češtiny a vydal. Lidé z Cinemaxu ale vytvářeli například i renderovaná pozadí pro středověkou realtimovou strategii Husita, úvodní animaci ke Gookovi a právě spolupracují na akční strategii Flashpoint. Mezi jejich největší projekty bezesporu patří renderovaná sci-fi adventura Nodus Domini, která v dnešní době zatím hledá investora (tj. projekt byl pozastaven). I přesto na letošní Vánoce připravují pohádkový příběh Woody pro děti v podobě adventury, která kombinuje kreslená prostředí s renderovanými modely. Koncepce hry se připravuje tak, aby si ji mohly zahrát i děti předškolního věku. V případě poslední připravované hry této firmy, renderované real-time strategie Corporation Cinemax funguje pouze jako distributor, termín vydání byl stanoven na konec letošního roku.
Společnost Futuregames zatím připravil pouze oblíbenou logickou hru Boovie a adventuru ve stylu Indiana Jones, Posel bohů. Ani jedna z výše uvedených her se nestala vyloženým šlágrem sezóny, přesto patří ke hrám oblíbeným hlavně díky vysoké hratelnosti. Ohlášený Boovie 2 slibuje hi-colorovou grafiku, jemné rozlišení 640x480, plnou podporu Direct X a nové prvky ve hře - zkrátka to, co každý od pokračování očekává. O temné české RPG Křižáci z období středověku toho zatím moc známo není.
Rozhovor se šéfem Illusion Softworks, Petrem Vochozkou. |
Illusion Softworks je první českou firmou, která prorazila do zahraničí. Hidden & Dangerous, simulátor komanda za druhé světové války není nutné představovat (recenzi najdete zde). Logicky se tedy začne připravovat Hidden & Dangerous 2, dále se pracuje na mixu her Driver a Max Payne s pracovním názvem Gangster. Nakolik odvážný je tento projekt se přesvědčíme již v prvním čtvrtletí roku 2000 z obrázků, které slibuje Illusion Softworks vydat.
Pod Illusion Softworks existuje ještě jeden tým, Pterodon, jehož jméno si mnoho z vás jistě spojí s Pterodon software, s tvůrci první české komerční hry Tajemství Oslího ostrova. Obě firmy (tj. Pterodon a Pterodon Software) již ovšem nelze vůbec porovnávat. Pterodon vytváří 3D fantasy závodní akci Flying Heroes, která jako prostředky využívá různé stroje, ptáky či plazy. Soutěží se o postup na turnaji, ale i o peníze, za které si budete moci koupit nové zbraně, případně ty staré opravit. Engine samozřejmě podporuje Direct3D, je tedy možné počítat s různými doprovodnými efekty (výbuchy, stíny, dynamické osvětlování…).
Zeptali jsme se Matěje Igla z JRC: Jaké hry připravuje JRC, proslýchá se, že se pracuje na adventuře Gooka 2? Gooka 2 se momentálně připravuje. V jakém je stadiu zatím nemůžu říct. Momentálně se kromě Gooky 2 dokončuje Horké léto 2 (mělo by být do konce listopadu). Dlouho připravovaný Flashpoint vyjde začátkem příštího roku v české verzi u nás a na jaře v anglické verzi. Dále plně překládáme hru Tzar, strategii ve stylu Age of Empires, jejíž anglickou beta verzi bylo možno shlédnout na výstavě ECTS v Londýně. U této strategie čekáme stejný úspěch jako u Knights and Merchants. Když se řekne Flashpoint, co by si pod touto hrou měl človk neznalý představit? Flashpoint bude první totální vojenskou strategií. Hru srovnatelného žánru asi nenajdete. V nejrealističtějším světě budete velet jednotce vojáků, ovládat jakékoliv vozidlo/letadlo/tank vyskytující se ve hře, a to vše za reálných podmínek. |
Producent Horkého léta 2 Miroslav Mrňa popisuje cestu hry od počátečních nápadů až k hráči. |
Pod křídly JRC právě vychází pokračování úspěšné adventury Horké léto 2. Hrdina Honza Majer se tentokrát, ne však vlastní vinou, ocitl na Divokém západě, kde ho čeká spousta předmětů k sebrání, logických zápletek, kopec zábavy a několik akčních meziher. Militantně založené povahy rády přivítají i střílecí mezihry, ve kterých umírá bandita za banditou. O Gookovi 2 je zatím známo pouze to, že se připravuje. Naopak, informace o trumfovém esu v podobě vojenské strategie Flashpoint se na nás valí ze všech stran. Dynamický 3D engine, možnost nastoupit si do každého dopravního či leteckého prostředku vypadá zatím velmi slibně. Aby ne, s Flashpointem JRC počítá i pro zahraniční trh (či spíše právě pro něj).
Společnost Zima Software má na svědomí komerčně veleúspěšnou českou adventuru Polda. Polda 2 se nese opět v duchu ironie a zábavy, ve hře potkáte mnoho známých osobností z řad politiků, mediálních hvězd a umělců. Děj hry se odehrává ve městě proslulém továrnou na klonování osobností.
Ke grafickému zpracování bych podotkl, že využívá barevných přechodů jak u postav, tak u pozadí. Na dnešní dobu je trochu jednoduché vyplňovat stěny pouze jednou barvou, možná to ve spojení s nebo vícevrstvým posunem obrazovek (tzv. paralaxní scrolling) a animací dopadne opravdu slušně.Vydání je možné očekávat každým dnem.
Realtime strategie Dimension Hartross nevypadá na první pohled nijak vábně, zvláště je-li porovnána například s nedávno vydanou hrou Age of Empires 2 od Microsoftu, nicméně slibuje mnoho dosud nepoužitých vymožeností, mezi něž například patří možnost hrát na dvou místech současně, propracovaný výzkum, špionáž a chemické zbraně (pozor na vítr). Naopak další připravovaná hra, Death Tracer, je označována jako "temná 3D cyberpunková akce, plná krvavých střetů mezi rebely."
![]()
|
![]()
|
![]() Obrázek z připravované hry Polda 2 |
![]()
|
![]()
|