Například firma Coal Services miliardáře Pavla Tykače dostala od státu 14,3 milionu korun na úspěšné dokončení restrukturalizace těžby v severočeských uhelných dolech.
Právě takové detaily ukazují, jak neefektivně se mohla rozdělit značná část z 35 miliard dotací podnikům, které by měly být schopny peníze vydělávat samy. Milionovou dotaci dostala také loď. Ministerstvo dopravy touto částkou přispělo na tříměsíční provoz remorkéru Beskydy na Labi. V závěrečném účtu ministerstvo tvrdí, že remorkér pomáhal plavbě na dolním Labi.
Nevysvětluje však, proč rejdařské společnosti EVD tuto službu musí platit stát. Ani to, kolik lodí koncem minulého roku remorkér od německých hranic do Ústí nad Labem přitáhl.
Státním závěrečným účtem se budou zabývat poslanci na schůzi sněmovny, která začíná dnes.
Nejvyšší kontrolní úřad hospodaření se státním rozpočtem vytýká: "Chybějí pravidla, jak jsou výdaje hospodárné, efektivní a účinné." Nyní bude záležet na poslancích, jestli si od ministrů vyžádají vysvětlení řady nepochopitelných výdajů.