Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kalousek upozornil na finanční kontrolu serveru, který kritizoval Babiš

  17:14aktualizováno  17:14
Do společnosti Echo Media, která vydává internetový deník echo24.cz, se ohlásila finanční kontrola. Při jednání sněmovny na to upozornil šéf poslanců TOP 09 Miroslav Kalousek. Byla by to banální zpráva, kdyby server v březnu na vládní tiskové konferenci nekritizoval ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš a nepřímo kontrolou nepohrozil.

Miroslav Kalousek z TOP 09 při vystoupení ve Sněmovně v rozpravě o důvěře vládě. | foto: ČTK

Kalousek si vzal slovo při jednání sněmovny o bodu "Informace ministryně spravedlnosti o vymahatelnosti práva v České republice".

"Vzpomínáte si, kolegyně a kolegové, na tu skandální tiskovou konferenci, kdy první místopředseda vlády a ministr financí řekl, že vzhledem k tomu, že se jakási redakce echo24.cz vyjadřuje neuctivě, tak že doufá, že má všechno v pořádku v účetnictví a vůči finančním úřadům? Pan první místopředseda pak samozřejmě popíral, že by se jednalo o výhrůžku nebo že by snad nedejbože tím myslel, že by chtěl zneužít své pravomoci. Tak ta finanční kontrola do redakce echo24 nastoupila. Vezmeme-li si statistiku četnosti kontrol v Praze, pak nemůžeme mít sebemenší pochybnost o tom, že to není náhoda," řekl poslancům šéf poslancům TOP 09 Kalousek.

Incident na vládní tiskové konferenci, za který se později Babiš omlouval (více zde), vyvolal rozhovor Heleny Válkové, ministryně spravedlnosti za hnutí ANO, pro server echo24.cz. Válková v něm mluvila o tom, že o odsunu Němců po válce si myslí jen to nejhorší. "Chápu, že to byla reakce na to, co se zase Čechům dělo předtím, ale ono se toho v protektorátu zas tolik nedělo," prohlásila.

Když se tehdy redaktor serveru echo24.cz na vládní tiskové konferenci ptal šéfa hnutí ANO Babiše i premiéra Bohuslava Sobotky na názor na slova Válkové, ministr financí mu mimo jiné řekl: "Doufám, že váš bílý kůň, ten Klenor, protože se povídá leccos, kdo to financuje, má dostatečně velké majetkové přiznání, aby prokázal potom ty vaše náklady."

V úterý Kalousek poslance upozornil, že do redakce serveru se ani ne dva měsíce po dotyčné tiskovce ohlásila finanční kontrola. A potvrdil to šéfredaktor serveru Dalibor Balšínek. "Takové štěstí se jen tak na někoho na Praze 1 neusměje. Ohlásila se nám kontrola z finančního úřadu, prý nám nevěří, že máme nábytek a počítače," napsal Balšínek na svém twitterovém účtu.

Mluvčí ministerstva financí Radek Ležatka řekl, že kontrolu v deníku echo24.cz nepřísluší ministerstvu komentovat, ale že otázka by mohla směřovat maximálně na Generální finanční ředitelství. "Ovšem upozorňuji, že Finanční správa je v konkrétních záležitostech vázána mlčenlivostí ze zákona," uvedl Ležatka. 

Poznámka redakce: Andrej Babiš je majitelem společnosti Agrofert. Součástí koncernu je i vydavatelství MAFRA, a. s., které vydává deníky MF DNES, Lidové noviny a provozuje i server iDNES.cz.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petrova bouda v Krkonoších už zvenčí opět vypadá jako horská chalupa...
VIDEO: Krkonošská Petrovka už vypadá jako horská bouda, je pod střechou

Petrova bouda na hřebenech Krkonoš, kterou před šesti lety zničil požár, už znovu vypadá jako horská chalupa. Přes léto dostala dřevěná okna a střechu. Zima...  celý článek

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Ilustrační snímek
Hygienici: Školní obědy nutričně nevyhovují, je třeba změnit zákon

Hygienici ze Státního zdravotního ústavu si vzali na paškál školní stravování, aby zjistili, jak se jídelnám daří naplňovat výživová doporučení. Výsledek?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.