Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kalný veletok tají osud vymírajícího delfínovce

  13:25aktualizováno  13:25
Delfínovec čínský patří k nejohroženějším savcům planety. Žije pouze v nejdelší čínské řece Jang-ć-ťiang. Skupina odborníků se snažila na sedmnácti stech kilometrech toku některého z delfínovců najít. Během měsíce ale nenarazili ani na jednoho.
Delfínovec čínský, jeden z nejohroženějších savců planety

Delfínovec čínský, jeden z nejohroženějších savců planety | foto: www.nhpa.co.uk

"Není možné říct, že vyhynul," uvedl Wang Ting z Čínské akademie věd. "Avšak jeho populace se prudce snížila v uplynulém desetiletí. Pokud se situace nezlepší, do deseti let vyhyne," dodal.

Experti odhadují, že v přírodě je nyní maximálně padesát kusů. Při poslední podobné expedici v roce 1997 jich spatřili třináct.

Delfínovec čínský utrpěl ztráty především vinou nadměrného rybolovu, kvůli kterému mu ubyla potrava. Dalším jedincům se stala osudnou srážka s lodí, nebo uvízli v rybářských sítích. Život mu komplikují i přehrady a průmyslové znečištění.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Léky jsou v Africe k dostání i na trzích. Jejich kvalitu zde však nikdo...
V Africe bují byznys s padělanými léky. Obsahují škrob i nemrznoucí látku

V byznysu s padělanými léky se ročně točí miliardy dolarů. Do oběhu se dostávají hlavně v rozvojových zemích, kde je lidé kupují na trzích. Stále častěji se...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.