Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kaddáfího sídlo se otřáslo výbuchy, vůdce se předtím ukázal v televizi

  7:19aktualizováno  18:48
Letadla NATO znovu zaútočila na tripolský komplex plukovníka Kaddáfího, v němž podle vládních zdrojů zemřelo šest lidí. Jen pár hodin předtím po čtrnácti dnech libyjská státní televize poprvé ukázala čerstvé záběry Muammara Kaddáfího. Letadla NATO podle televize zničila i severokorejskou ambasádu v Tripolisu.

Libyjské vládní zdroje uvedly, že při útoku spojenců na Kaddáfího rozsáhlý komplex Bab al-Azízja, zemřelo šest lidí a deset lidí utrpělo zranění. Při následné prohlídce, kterou úředníci zorganizovali pro novináře, činitelé tvrdili, že všechny oběti byly civilní. To však nelze ověřit z nezávislých zdrojů, napsala agentura AFP.

Operace stojí miliardy

Americký ministr obrany Robert Gates oznámil, že účast USA v Libyi dosud stála 750 milionů dolarů (přes 12,8 miliardy korun).

Zdroj: Reuters 

Mluvčí libyjské vlády Músá Ibráhím řekl, že při náletu byl zasažen cíl nedaleko místa, kde se každý večer shromažďují Kaddáfího stoupenci. Reportéři pak v místech náletu viděli budovu poškozenou dopadem rakety a stopy svědčící o tom, že komplex zasáhly nejméně tři rakety.

Není to poprvé, co se cílem leteckého útoku stalo sídlo devětašedesátiletého despoty, který už skoro čtvrt roku bojuje s povstalci, kteří žádají jeho odstoupení. Při posledním náletu NATO, který se odehrál na konci dubna, zahynul i Kaddáfího syn Sajf Arab a tři plukovníkova vnoučata.

O tom, zda Kaddáfí vyvázl živý, se dlouho spekulovalo. Od toho dne ho nikdo neviděl na veřejnosti, neukázal se ani na synově pohřbu. Teď však státní televize ukázala jeho čerstvé záběry. Libyjský vůdce na nich živě diskutuje v tripolském hotelu s kmenovými vůdci z celé země. Na sobě má tradiční hnědé beduínské roucho, sluneční brýle a černou hučku.

Zvítězíte, velebí náčelník Kaddáfího

"Říkáme světu, toto jsou reprezentanti kmenů," zahlaholí Kaddáfí ze záběrů a ukáže na své hosty vyskládané okolo malého stolku. Jeden z mužů pak opáčí: "Zvítězíte."

Několikaminutový záznam v jedné chvíli ukáže i detailní záběr na televizi poblíž Kaddáfího, v níž běží ranní pořad libyjské televize. V rohu je uvedeno datum 11. května. Oficiální zdroje dataci potvrzují, ověřit to však podle agentur nelze.

NATO zasáhlo ambasádu KLDR, tvrdí televize

Dopoledne se objevily zprávy o zasažené ambasádě Severní Koreje v Tripolisu. Státní televize ale neuvedla, zda velvyslanectví dostalo přímý zásah a kdy se měl útok odehrát.

Libyjští rebelové mezitím ohlásili, že se zmocnili letiště v Misurátě a exploze se podle BBC ozývají i z Tripolisu. Stále pokračují také nálety Aliance proti strategickým cílům. Od chvíle, kdy NATO převzalo velení, už podniklo nad Libyí šest tisíc misí.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Hasiči zachránili selata, vděčná farmářka jim je namlela do klobás

Půl roku po záchraně osmnácti selátek a dvou sviní z plamenů se hasiči z anglického hrabství Wiltsihre dočkali odměny. Vděčná farmářka je obdarovala klobásami...  celý článek

Kim Wallová na archivním snímku
Torzo těla patří novinářce z ponorky, oznámila dánská mordparta

Torzo těla bez hlavy nalezené v pondělí na jihu dánské metropole Kodaně patří pohřešované švédské novinářce. Po testech DNA to oznámila dánská policie....  celý článek

Chlapec zastavil dopravu Macarenou
Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Zadržela ho policie

Policie v Saúdské Arábie zadržela čtrnáctiletého chlapce, který na videu z města Džidda na pobřeží Rudého moře tančí na ulici Macarenu - tanec, který proslavil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.