Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsou opravy kolejí nutné?

  11:17aktualizováno  11:17
Modřany - Desítky milionů korun již utratil Dopravní podnik za pravidelné rekonstrukce poměrně nové tramvajové tratě z Braníku do Modřan. Téměř každý rok musí cestující, kteří jezdí do modřanského sídliště, přesedat na několik týdnů u branického nádraží z tramvají do náhradních autobusů. Dopravní podnik tak opravuje jedenáctikilometrovou tramvajovou trať, která je přitom relativně nová. První soupravy vyjely poprvé do modřanského sídliště v květnu roku 1995.

Od té doby tady utratil městský dopravce za každoroční opravy již několik desítek milionů korun.

Bohumil Kubát z dopravní fakulty Českého vysokého učení technického tvrdí, že tato trať je postavena v těžkém terénu, jsou na ní prudké zatáčky, koleje vedou v Modřanech do strmého kopce, a jejich údržba se tak prodražuje. "Tramvaje tam často musí brzdit, střídají rychlou jízdu s pomalejší, a proto se koleje rychleji opotřebovávají."

Dopravní odborník Kubát upozornil ještě na jeden problém, který výrazně přispíval k zhoršení technického stavu tratě. "Před několika lety jsme tam měřili rychlost tramvají skrytým radarem a zjistili jsme, že skoro všichni řidiči jezdili rychleji, než povoluje předpis," řekl.

Na otázku, zda tramvajovou trať do Modřan bylo možno postavit kvalitněji, aby se nemusela opravovat, odpověděl, že možné to jistě bylo, ale záleží na mnoha dalších okolnostech. "Nejdůležitější je vždy to, kolik má stavitel peněz. Jediným řešením v současné době by zřejmě bylo snížení rychlosti, pak by se tam nemuselo tak často pracovat na opravách," dodal.

 Mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová tvrdí, že polovina modřanské tratě je v zatáčkách, v nichž se koleje musí měnit častěji než na rovných úsecích.

Rekonstrukce se podle ní dají dělat jenom v případě zastavení tramvajové dopravy. "Zhruba jednou za dva roky se musí měnit koleje, které se zároveň svařují k sobě, pod pražce se dává nový štěrk," řekla mluvčí.

V minulém roce pracovníci údržby narovnali některé zatáčky v souvislosti s chystaným prodloužením tratě do Komořan.

Téměř každý rok musí cestující, kteří jezdí do modřanského sídliště, přesedat na několik týdnů u branického nádraží z tramvají do náhradních autobusů. Dopravní podnik tak opravuje jedenáctikilometrovou tramvajovou trať, která je přitom relativně nová. (11. dubna 2002)

Téměř každý rok musí cestující, kteří jezdí do modřanského sídliště, přesedat na několik týdnů u branického nádraží z tramvají do náhradních autobusů. Dopravní podnik tak opravuje jedenáctikilometrovou tramvajovou trať, která je přitom relativně nová. (11. dubna 2002)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Gazdík a Jan Farský na programové konferenci Starostů a nezávislých
Senát má dostat možnost zabránit opakování amnestie, jakou dal Klaus

Den po oznámeném termínu prvního kola prezidentské volby přišlo parlamentní hnutí Starostové a nezávislí tím, že když dostane od voličů dost hlasů, zasadí se,...  celý článek

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

Nejteplejší den roku trávili lidé také na u brněnské přehrady. (1. srpna 2017)
O víkendu do Česka dorazí tropy, pak se mírně ochladí a přijdou bouřky

Česko o víkendu znovu zasáhnou tropické teploty přesahující třicítku. V neděli bude na jihovýchodě Moravy až 34 stupňů, poté se mírně ochladí a objeví se...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.