Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem šťastná, že jsem jeho žena, říká manželka pilota, který zvládl dramatický let

  9:33aktualizováno  9:33
P r a h a - Tolik štěstí jako včera večer zřejmě pražské ruzyňské letiště dlouho nezažilo. Kolem deváté večer se nad přistávací plochou objevilo letadlo ČSA na lince OK 53 z New Yorku do Prahy - a v odbavovací hale bylo cítit úlevu čekajících.

O několik minut později už bylo možné vidět pasažéry letadla, které muselo kvůli poruše v pondělí v noci přistát nouzově v kanadském Ganderu, v objetí svých známých a příbuzných. Slzy, polibky, dojetí. Jen jedna žena stála opodál osamocena - Eva Žaludová, manželka kapitána letadla, který má podle mnohých na šťastném konci nebezpečné anabáze největší zásluhu.
"Víte, jsem šťastná, že jsem jeho žena," špitne a v rušné hale nejsou její slova téměř slyšet. Ruce má schovány v kapsách, v nichž neustále nosí kaštany. Dokonce na nich i spí. Pro štěstí.
Že není všechno v pořádku zjistila Eva Žaludová v úterý, když přišla z práce. "Zatajil se mi dech, začala jsem tušit, že se něco stalo," říká. O něco později už věděla, že v letadle, ve výšce deset tisíc metrů se začal snižovat tlak a pro pasažéry se automaticky uvolnily kyslíkové masky. Kapitán letadla Antonín Žalud začal okamžitě klesat.
"Ze všeho nejdříve jsem si vzpomněla na manželova slova před letem. Říkal mi, že se na let těší, protože poletí s bezvadným pilotem Tomášem Dostálem. To mě uklidnilo. Říkala jsem si - musí to zvládnout, když jsou oba dobří," svěřuje se pilotova žena.
Mezitím k ní přichází jeden z pasažérů. Když se dozví, s kým mluví, chytne ji lehce za ruku a políbí ji. Evě se v očích objevují slzy, je šťastná, že cestující mají pro posádku samá slova chvály. "Piloti byli skvělí, zachovali se perfektně," slyší říkat šestadvacetiletou Ditu Votočkovou, která se po dvou letech vrací z amerických studií. "Piloti byli bomba, obdivuhodný," připojuje se další cestující Štěpán Rak.
V letištní hale už téměř nikdo není, lidé odjíždějí domů. Antonín Žalud stále nikde. Přímo z letadla odešel na tiskovou konferenci. Jeho manželka nervózně přechází, ale tvrdí, že jí čekání nevadí. Je na ně zvyklá. "Často létá na delší pobyty, není doma, a pak se najednou vrací. My se na sebe těšíme celý život. A to je krásné," říká a přiznává, že každá letecká havárie jí nahání strach. "Vždycky mu říkám, že by toho už mohl nechat. Ale vím, že nemůže, protože to strašně miluje. Moc si ho za to vážím," konstatuje.
Nakonec se přece jen dočká. Více než hodinu po doletu se v těchto dnech nejslavnější kapitán Českých aerolinií Antoní Žalud objevuje v přistávací hale.






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Profesor Jiří Drahoš, který si pozval do Prahy dobrovolníky, aby ji poděkoval,...
Drahoš pozval dobrovolníky, aby poděkoval za podpisy pro boj o Hrad

Pražské Žluté lázně a sobotní odpoledne zvolil Jiří Drahoš a tým jeho spolupracovníků, aby oficiálně zaznělo, že bývalý šéf Akademie věd má dostatečný počet...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.