Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem národnostní většina, hlásá lídr ČSSD. Je jako z NSDAP, tvrdí kritici

  20:22aktualizováno  20:22
"Proč bych měl litovat, že jsem ve svém domově národnostní většinou? Jeden stát, jedna pravidla!" Takový slogan je uvedený na předvolebních billboardech v Mostě, pod nimiž je podepsaný Karel Novotný, který vede místní ČSSD do komunálních voleb. Kampaní se chce údajně postavit chybám sociálního systému.

Kontroverzní předvolební billboard mostecké ČSSD, který někteří kritizují pro jeho nacistickou rétoriku. | foto: Ondřej Černý, MF DNES

Podle představitelů romských organizací a institucí zabývajících se integrací či lidskými právy jde o rozehrávání nebezpečné hry s nenávistí vůči menšinám.

"Politici tímto emocionálním a proti menšinám zaměřeným tažením zhoršují společenskou atmosféru a legitimizují krajně pravicové strany. Bohužel mě to ale nepřekvapuje," řekl František Kostlán z romské organizace Romea.

"Politici hrají na protiromskou kartu, protože vědí, že jim to u části voličů přinese politické body. Naučili se těchto nálad ve společnosti využívat ve svých kampaních, které pak stylem a rétorikou připomínají lacinou nacionalistickou strunu NSDAP (Národně socialistická německá dělnická strana, pozn. red.)," reagoval Miroslav Brož z Poradny pro občanství a lidská práva.

Brož před krajskými volbami kritizoval i podobně rasově podbarvenou kampaň "Gadžové makejte" tehdejšího hejtmana Jiřího Šulce. Jako on i Karel Novotný říká, že jde hlavně o to upozornit na problémy v sociální politice.

V billboardech jde o nadsázku, hájí se Novotný

"Vím, že je to na hraně. Sociální systém je ale bohužel nastavený tak, že jsou lidé naštvaní, protože vidí, jak platí na poště nájmy a kolik si před nimi vybírá rodina žijící ze sociálních dávek," hájí svou kampaň Novotný.

"Taková kampaň je skandální nejen obsahem, ale zároveň popírá veškeré integrační aktivity, které se tu dějí," reagoval Martin Šimáček, ředitel vládní Agentury pro sociální začleňování.

Novotný ale tvrdí, že jde o nadsázku a ironii a kontroverzní billboardy jsou jen využitím emocí lidí v kampani.

Čtěte v úterní ÚSTECKÉ příloze mf dnes

O tom, jak se vůči kontroverzní předvolební kampani sociální demokracie v Mostě staví Novotného spolustraníci i jeho kritikové se dočtete v úterním vydání.

.






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.