Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem národnostní většina, hlásá lídr ČSSD. Je jako z NSDAP, tvrdí kritici

  20:22aktualizováno  20:22
"Proč bych měl litovat, že jsem ve svém domově národnostní většinou? Jeden stát, jedna pravidla!" Takový slogan je uvedený na předvolebních billboardech v Mostě, pod nimiž je podepsaný Karel Novotný, který vede místní ČSSD do komunálních voleb. Kampaní se chce údajně postavit chybám sociálního systému.

Kontroverzní předvolební billboard mostecké ČSSD, který někteří kritizují pro jeho nacistickou rétoriku. | foto: Ondřej Černý, MF DNES

Podle představitelů romských organizací a institucí zabývajících se integrací či lidskými právy jde o rozehrávání nebezpečné hry s nenávistí vůči menšinám.

"Politici tímto emocionálním a proti menšinám zaměřeným tažením zhoršují společenskou atmosféru a legitimizují krajně pravicové strany. Bohužel mě to ale nepřekvapuje," řekl František Kostlán z romské organizace Romea.

"Politici hrají na protiromskou kartu, protože vědí, že jim to u části voličů přinese politické body. Naučili se těchto nálad ve společnosti využívat ve svých kampaních, které pak stylem a rétorikou připomínají lacinou nacionalistickou strunu NSDAP (Národně socialistická německá dělnická strana, pozn. red.)," reagoval Miroslav Brož z Poradny pro občanství a lidská práva.

Brož před krajskými volbami kritizoval i podobně rasově podbarvenou kampaň "Gadžové makejte" tehdejšího hejtmana Jiřího Šulce. Jako on i Karel Novotný říká, že jde hlavně o to upozornit na problémy v sociální politice.

V billboardech jde o nadsázku, hájí se Novotný

"Vím, že je to na hraně. Sociální systém je ale bohužel nastavený tak, že jsou lidé naštvaní, protože vidí, jak platí na poště nájmy a kolik si před nimi vybírá rodina žijící ze sociálních dávek," hájí svou kampaň Novotný.

"Taková kampaň je skandální nejen obsahem, ale zároveň popírá veškeré integrační aktivity, které se tu dějí," reagoval Martin Šimáček, ředitel vládní Agentury pro sociální začleňování.

Novotný ale tvrdí, že jde o nadsázku a ironii a kontroverzní billboardy jsou jen využitím emocí lidí v kampani.

Čtěte v úterní ÚSTECKÉ příloze mf dnes

O tom, jak se vůči kontroverzní předvolební kampani sociální demokracie v Mostě staví Novotného spolustraníci i jeho kritikové se dočtete v úterním vydání.

.






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Schwarzenberg a Jiří Pospíšil v pražském štábu TOP 09. (21. října 2017)
Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. Objevují se hlasy, že by ji měl vést

Europoslanec a bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. O možné kandidatuře do vedení strany je ale podle něj předčasné mluvit....  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Stát zaplatí stranám za hlasy voličů 482 milionů. Nejvíc ztratila ČSSD

Politické strany a hnutí si letos přijdou díky hlasům voličů na 482 milionů korun ze státní kasy. Peníze se rozdělí mezi deset uskupení, která získala alespoň...  celý článek

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.