Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z poslance Johna je opět novinář, s mikrofonem rozkrýval solární byznys

  21:31aktualizováno  21:31
Stejný dramaticky laděný hlas, stejná dikce. Radek John se po čtyřleté přestávce vrátil k práci novináře tak, jak jej diváci znali před lety v pořadu Na vlastní oči. Ve vysílání TV Barrandov v roli reportéra mapoval štědrou podporu fotovoltaiky, pak uvedl reportáž o nástrahách Václavského náměstí. První díl nového pořadu mnoho nových zjištění nenabídl.

Poslanec Radek John se po čtyřech letech vrátil k novinařině. | foto: Televize Barrandov

Naposledy John působil na obrazovce v roce 2009. Nyní svou novinářskou kariéru obnovil, vedle práce v televizi ale dál zůstává i poslancem. První díl investigativního pořadu Bez cenzury TV Barrandov odvysílala v úterý večer.

V úvodní reportáži se zaměřil na vznik zákona, který umožnil velkorysou podporu solární energii. S kamerou a mikrofonem se vypravil za jeho předkladateli, sešel se i s bývalým předsedou Energetického regulačního úřadu Josefem Fiřtem, po telefonu vyzpovídal například exministra průmyslu a obchodu Vladimíra Tošovského.

Další reportáže už John pouze uvedl v roli moderátora. "Václavské náměstí. Kultovní místo českých dějin. Podívejte se, co lze zažít v noci na Václaváku," představil příspěvek o narkomanech a kapsářích, podbarvený tematicky blízkým hitem Pražského výběru. Pořad poté uzavřela reportáž o lidech, kteří zachraňují zubožené psy ze Slovenska.

Johnův pořad nevyužívá žádné studio, i předěly mezi reportážemi se odehrávají venku. Například v úvodu pořadu stál exministr vnitra ve tmě u pražského Nuselského mostu.

Televize slibuje, že Bez cenzury, inspirovaný americkým pořadem 60 Minutes, bude sledovat selhání politiků, korupční kauzy či praktiky lichvářů. Premiérový díl sice nabídl dramaticky roztěkanou kameru a emotivní či napínavý hudební doprovod, mnoho nových zjištění ale nepřinesl.

John měl původně vést publicistiku celého vydavatelství

Vystudovaný scenárista a dramaturg patřil k nejoblíbenějším televizním moderátorům. Novinářskou profesi opustil na začátku roku 2009, kdy vedl investigativní pořad TV Nova Na vlastní oči. Spekulovalo se, že důvodem odchodu bylo jeho působení ve společnosti Ora print, která měla blízko k podnikateli Romanu Janouškovi a vydávala předražený časopis pro VZP.

O pár měsíců později se John stal předsedou tehdy málo známé strany Věci veřejné, v roce 2010 pak poslancem i ministrem vnitra. Loňská zpráva o jeho návratu do médií vyvolala rozporuplné reakce (více čtěte zde). Jeho dvojroli kritizovali i prezident Václav Klaus či premiér Petr Nečas. John i člen představenstva vydavatelství Empresa Media a šéfredaktor Týdne František Nachtigall politikův střet zájmů odmítli.

Nachtigall loni v říjnu původně informoval, že John povede publicistické oddělení vydavatelství a "bude významnou posilou nejen pro Týden a Instinkt, ale i pro další plánované projekty do budoucna." O den později upřesnil, že John bude jako externista pracovat hlavně pro TV Barrandov a nebude ovlivňovat chod redakcí zmíněných časopisů.

John po oznámení návratu do médií postupně utlumuje své politické aktivity.  Poslanci jej nejprve odvolali z bezpečnostního i mandátového a imunitního výboru Sněmovny, v polovině února neobhajoval post šéfa Věcí veřejných (stal se pouze čestným předsedou). V nedávném rozhovoru pro iDNES.cz také uvedl, že už nebude kandidovat v příštích sněmovních volbách (rozhovor najdete zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.