"Bude umístěno na kabině uvnitř každého vozidla. Cestujícím tento systém přináší především možnost vztahovat své kritické či pochvalné připomínky z provozu městské dopravy ke konkrétnímu řidiči, který jej veze," popsal mluvčí dopravního podniku Milan Knotek.
A kam se mají cestující s případnou chválou či kritikou obrátit? Podle Knotka je nejrychlejší cestou využití zákaznické linky dopravního podniku na telefonním čísle 800 100 613. V rámci rozšiřování systému kontroly řidičů sáhl ústecký dopravní podnik i k další inovaci.
"Kromě plánovaných i namátkových kontrol ze strany odborných pracovníků podniku je s účinností od letošního 1. srpna v systému ústecké městské dopravy zavedena i takzvaná laická kontrola realizovaná spolupracovníky z řad ústecké veřejnosti. Cílem tohoto nového kontrolního systému je získat maximum objektivních informací o chování řidičů i cestujících a v případě zjevných problémů sjednat rychlou a účinnou nápravu," popsal Knotek.
Vysvětlil, že k tomuto opatření podnik zatím využívá služeb pouze jednoho člověka.
"Její přínos bude po určitém období vyhodnocen a nemohu v tuto chvíli vyloučit, že společnost v budoucnosti přistoupí k angažování dalších dobrovolníků," doplnil mluvčí s tím, že v tuto chvíli ještě není jasné, jakým způsobem by probíhal výběr dalších lidí.