Na billboardu je recesista Petr Čtvrtníček se soucitným výrazem ve tváři. "Je přece správné zastat se slabšího," vzkazuje projíždějícím řidičům nápisem na oranžovém podkladu, který upomíná na barvu ČSSD.
Kdo Čtvrtníčka nezná, mohl by si billboard snadno splést s předvolební kampaní této partaje. "Neplánoval jsem to dopředu, zkrátka mě napadlo zastat se slabšího, když jsem viděl předvolební odhady výsledků. Je přece správné zastat se slabšího," řekl iDNES.cz herec.
A jeho pomoc byla zřejmě účinná. Krátce poté, co se billboardy objevily podél dálnic, si ČSSD v průzkumech veřejného mínění polepšila. Ten poslední jí přisoudil vítězství nad ODS. "Když vidím, jak je na tom nyní ODS, vypadá to, že je třeba pomoci zase jim," vtipkuje Čtvrtníček.
Vtipné plakáty visí na hlavních tazích do Prahy, například u dálnice D1 poblíž Průhonic. "Na začátku srpna jsme vyrobili v první vlně asi tři plakáty, druhá vlna přijde na začátku září," slibuje herec.
Předvolební recese jde z jeho vlastní kapsy. "Dělám to sám. V podstatě nevydělávám na nic jiného než na nezištnou pomoc druhým," říká. První vlna plakátů stála asi šedesát tisíc korun, na tu druhou ještě Čtvrtníček uzavřený rozpočet nemá.
Čtvrtníček loni parodoval reklamu firmy Vodafone. Ve střeleném klipu si s ním zahrál pražský primátor Pavel Bém, který tak ukazoval svůj smysl pro humor před volbami předsedy ODS, v nichž soupeřil s Mirkem Topolánkem. - čtěte Bém a Čtvrtníček natočili klip ve svetrech