Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Je lehké mít reklamu zdarma

  9:53aktualizováno  9:53
Praha - Někteří podnikatelé si našli způsob, jak ušetřit za placení reklamy - umísťují reklamní štít na střechu svého parkujícího automobilu. V takovém případě nemusí za pronájem nezvyklého poutáku platit, protože poplatek za tuto reklamu nikdo v metropoli nevybírá. Přitom denní poplatek za veřejný zábor se v současnosti pohybuje od deseti do sta korun za metr čtvereční. Městské části tak mohou přijít o statisíce korun ročně. Petr Blažek, mluvčí Prahy 3, kde v ulici Seifertova stojí dvě auta s reklamními poutači na střeše, tvrdí, že obvod na peníze z reklamy nemá právo.
Podivejte se na fotografie aut s reklamou.
Auto jako reklamní stojan

Auto jako reklamní stojan - Toto auto služí jako reklamní stojan jen kousek od Václavského náměstí, kde je reklama značně drahá. (29. ledna 2001) | foto: MAFA - Ivan Rigel

"Nelze to kvalifikovat jako veřejný zábor, protože štít není reklama, ale pouze předmět pevně umístěný na střeše vozidla. Peníze z toho pak samozřejmě žádné nemáme," konstatoval Blažek.

Majitel penzionu s názvem Antonio Salieri v Liliové ulici Ota Jech přitom nezakrývá, že se mu tato propagace vyplatí. "Jsem tady utopený. Zákazník ke mně musí projít pasáží. To je důvod, proč jsem tento způsob reklamy využil. Rád bych za ni někomu platil, ale žádný poplatek za to dosud neexistuje," tvrdí. Další dvě auta s reklamními štíty již delší dobu stojí také v ulici Seifertova na Žižkově. Tomáš Zemek, majitel obchodu s horskými koly, na který odkazuje štít na střeše jednoho z aut z ulice Táborská, za tuto reklamu rovněž nic neplatí.

"Jenom lidi upozorňujeme, kde nás najdou. Obchod mám v zapadlé ulici a zákazníci tady často bloudí. Nekalá reklama to podle mého není," řekl Zemek s tím, že štít je na voze umístěn již rok. Představitelé reklamních agentur však tuto reklamu za nekalou považují.

"Je to nekalá konkurence, protože podnikatelé nikomu nedávají peníze za využívání veřejných záborů. Určitě by to takto nemělo fungovat," říká například Evžen Marek z reklamní agentury Europlakát. "Je to spíše vyčůranost. Majitel takovéh o auta vždy může popojet a říci, že štít neslouží jako reklama," doplňuje Luboš Káňa z reklamní agentury Gabriel. Petr Blažek tvrdí, že radnice s auty v Seifertově ulici nic dělat nemůže, a to ani v případě, že je auto nepojízdné. "Jak máme vlastníka přinutit, aby štít sundal, aby auto z ulice zmizelo? To je povinností majitele vozovky," poznamenává.

Odtažení auta z ulice je však podle Jana Jelínka, mluvčího Technické správy komunikací, složitý proces. "Na příslušný úřad dáme vývěsku s oznámením, že automobil může být do dvou měsíců odtažen. Do té doby s tím nic dělat nemůžeme, protože podle stávajícího zákona se cizího majetku vůbec nesmíme dotknout, dokud nedohledáme jeho majitele," poznamenává Jelínek.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
KOORDINÁTOR FMEA

Grafton Recruitment Praha
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.